Seriáloví Inhumans si prešli pomerne dlhou cestou. Približne pred tromi rokmi sa Marvel Studios rozhodlo zorganizovať neočakávanú tlačovú konferenciu, počas ktorej nám bola predstavená celá 3. fáza Marvel Cinematic Universe. Jej výraznou súčasťou mali byť aj Inhumans, ktorí by priniesli veľa nových možností. Nebolo pochýb o tom, že Kevin Feige nimi zamýšľal vyplniť akúsi ,,dieru“ po mutantoch, ktorých vlastní štúdio FOX (Blog: Prečo sa X-Meni v Marvel Cinematic Universe pravdepodobne (zatiaľ) neukážu). Po začlenení Spider-Mana do sveta Marvelu sa však premiéry niektorých filmov museli presunúť a prišli prvé problémy.

Seriál Agents of S.H.I.E.L.D. je vo svete pomerne obľúbený a každou sériou lepší a lepší. No nemožno ignorovať fakt, že veľká časť ľudí na seriál zanevrela už po úvodných častiach prvej série (to je chyba). Seriál to však ustál a pre Marvel ABC je to ich najväčší ťahák aký mali alebo majú. Prečo však spomínam tento seriál? Pretože od 3. série sa v ňom začali výrazne objavovať práve Inhumans. Tieto postavy a ich história sa však mala divákom predstaviť v samostatnom celovečernom filme a tak prišli prvé nezhody medzi Marvel Studios a Marvel Television. Seriál sa postupne zaoberal ich pôvodom viac a viac a Kevin Feige nato musel reagovať. Výsledkom bolo odloženie filmových Inhumans na neurčito, pričom v súčasnosti je viac ako isté, že film už ani neuvidíme.

Zdroj: denofgeek.com l Postavy zľava: Gorgon, Karnak, Black Bolt, Medusa, Crystal a Maximus.

Celá pozornosť sa tak presunula na tvrdohlavé Marvel Television a ABC, ktorí oznámili seriálové spracovanie zložené z ôsmych častí (po 4045 minút). Úvodný dvojdiel bol premietaný v kinách IMAX a od 29. septembra sa seriál presunul na stanicu ABC. Finálnu časť sme tak mali možnosť vidieť 10. novembra. Prejdime už však k recenzii, v ktorej sa budem snažiť vyhnúť zásadným spoilerom. Seriál nám predstavil kráľovskú rodinu pozostávajúcu z vodcov ako je Black Bolt (Anson Mount) a Medusa (Serinda Swan). Ďalšími dôležitými postavami boli Crystal (Isabelle Cornish), Maximus (Iwan Rheon), Karnak (Ken Leung), Gorgon (Eme Ikwuakor)Triton (Mike Moh) alebo Auran (Sonya Balmores).

Už z ukážok k seriálu bolo vidieť, že hoci bolo badať na nejakých záberoch vplyv IMAX kamier, výsledok pôsobil aj tak lacne. Narážam tým najmä na nedostatok financií pre CGI, ktoré si tento seriál vyžadoval. Tvorcovia si dali záležať na vzhľade Lockjawa a vlasoch, ktorými sa pýšila Medusa v úvode seriálu. Celkové prostredie a kulisy však pôsobili jednoducho a bez nápadu. O maskách a kostýmoch postáv ani netreba hovoriť. Nato ako vyzerali postavy v komiksoch a aké možnosti mali tvorcovia, to vo výsledku veľmi odflákli. Inými slovami, kostýmy a vzhľad postáv vôbec ničím nezaujal a nijako nepotešil.

Zdroj: metro.us

Odhliadnuc od kostýmov, CGI a všetkých tých kulís, sa mohol seriál udržať na úrovni aspoň vďaka dobrému scenáru a hereckým výkonom. Bohužiaľ, ani v jednom prípade sa to nepodarilo. Najväčším ťahákom seriálu mal byť herec Iwan Rheon, ktorý je známy predovšetkým pre svoju rolu Ramsayho zo seriálu Game of Thrones. Nedá sa povedať, že by sa svojej role Maximusa nezhostil dobre. Problém je však v tom, že ho zväzoval veľmi slabý scenár a herecké výkony ostatných hercov mu v ničom nepomáhali. Maximus bol možno jednou z mála pozitívnych častí tohto seriálu, no ani on nato nestačil. Ak by sme sa ním chceli zaoberať ešte o niečo viac, určite sa nájde veľa nespokojných fanúšikov, ktorých (Spoiler:) Maximus v ľudskej verzii (nepríjemne) prekvapil.

Posuňme sa však ďalej. To čo predviedol predstaviteľ Gorgona, či predstaviteľka Crystal, bola skutočne veľká bieda. Avšak, ešte horší ako niektorí herci bol samotný scenár. Niektoré scény pôsobili celkom nápadito (najviac asi predstavenie schopností Karnaka), ale vzápätí nato sa začala znova prejavovať jeho nízka kvalita a nedopracovanosť. Tvorcovia si na seriály nedali vôbec záležať a pôsobilo to skôr, ako by to niekto spracoval posledný týždeň pred koncom deadlinu. Seriál v istých chvíľach nevyzeral iba nedomyslene, ale niekedy tak smiešne, že pripomínal nejakú paródiu.