12. října Netflix vydal seriál, který je prý tak děsivý, že kvůli němu lidé omdlévali, nebo nemohli spát. Ale je to pravda? Pojďme se společně podívat na nové hororové drama The Haunting of Hill House.

Jak jsem již napsal v úvodu, nejedná se o čistý horor, ale hororové drama. Příběh se soustředí na rodinu Crainových, otce Hugha a děti Stevena, Shirley, Theodory, Nell a Lucase, kteří si sice v dospělosti šli vlastní cestou a aktivně se nestýkají, ale všechny je spojuje část života, se kterou se každý vyrovnává po svém, a na kterou nikdy v životě nezapomenou, žití v domě Hill House. Jedná se o dům, do kterého se jednoho léta přesunuli, aby jej zrekonstruovali a prodali. Nastěhovali se společně s Olivií, nyní již zesnulou matkou dětí a manželkou Hugha, která v domě spáchala sebevraždu. Nebo snad ne? Co se stane, když členům rodiny začne volat k smrti vyděšená Nell, která začala opět vídat děsivou “Paní s ohnutým krkem“? Co se stalo poslední noc v Hill house? Co je za tajemnými červenými dveřmi?

Seriál zpočátku věnuje epizodu každému členovi rodiny, kde šikovně přebíhá mezi dobou, kdy žili v Hill house a přítomností a postupně tak doplňuje příběh, který s přibývajícími epizodami začne dávat stále větší a větší smysl. Seriál byl v některých částech opravdu děsivý, tajemný a plný silných emocí.

Hodně mě zaujala práce s kamerou, která dokáže udělat scénu intenzivnější, nebo děsivější, o tom si ještě povíme na konci.

Herecké výkony byly povedené, hlavně preformace dětských herců, kteří dokázali ztvárnit své postavy na jedničku. Mně osobně se nejvíce líbil Henry Thomas jako mladý Hugh.

Celkově je seriál The Haunting of Hill House velice povedený, děsivý a dobře zpracovaný. Že bych děsem omdléval, říct nemůžu, ale občas jsem se i přesto, že jsem hororový veterán, několikrát opravdu vylekal. A jak jsem myslel, že dokáže kamera udělat scénu děsivější? Zkuste se někdy při sledování obyčejné scény podívat do pozadí. Režisér nešetřil skrytými duchy v pozadí, nebo sochami s otáčející hlavou, které Vás, až je uvidíte, udělají paranoidními.

Trailer: