K většině z vás se už nejspíš donesla ta „zajímavost“, že film Billionaire Boys Club vydělal za svůj první den v kinech pouhých 126 dolarů a za celý víkend 618 dolarů. Avšak co už mnozí nezmiňují, je ten fakt, že film byl nejprve dostupný k prodeji v digitální podobě a až poté šel do kin, takže celkový výdělek je značně větší, avšak i tak stále slabý. Každopádně, jaký tento, z hlediska výdělku neúspěšný, film vlastně vůbec je? Tady je má recenze rozdělená do několika bodů. POZOR, OBSAHUJE SPOILERY.

Děj tohoto filmu je založený na skutečných událostech z 80. let minulého století. Dva mladí ambiciózní kluci, Joe Hunt a Dean Karny, zatoužili po tom vydělat si hromadu peněz, a tak rozjeli svoji vlastní investiční společnost nazvanou BBC. Celý tento projekt však byl jen jedno velké Ponziho schéma, které samozřejmě časem selhalo ve velkém stylu. Nemohu s jistotou říct, zdali je film opravdu věrný „předloze“ a ukazuje věci tak, jak se doopravdy staly, protože v podstatě jen Joe a Dean vědí, jak se všechno ve skutečnosti semlelo.

Každopádně, ačkoliv se ve filmu stále něco děje, tak jsem měl i tak při jeho sledování problém udržet pozornost. Chvílemi jsem se dokonce nudil, a to především na začátku a trochu i na konci filmu. Zhruba prvních 20 minut je v podstatě jen expozice a pár velmi nudných a špatně napsaných dialogů, avšak jakmile se děj trochu rozjede a na scéně se objeví Kevin Spacey, tak to začíná být zajímavé.

Kevin Spacey

A když už jsem ho teda zmínil, tak si pojďme promluvit o jeho účasti na tomto filmu. Ať už si o něm lidé myslí v současnosti cokoliv a cítí vůči němu oprávněnou zášť, tak tady stále zůstává ten fakt, že je to zatraceně dobrý herec. A to opět dokázal v Billionaire Boys Club, kde si zahrál muže jménem Ron Levin. Abych byl upřímný, tak to byly právě scény s ním, díky kterým mám aspoň trochu pozitivní mínění o tomto filmu. Protože jak byl začátek nudný, dokud se na scéně neobjevil Spacey, tak byl nudný i zbytek filmu poté, co byla jeho postava zabita.

Ansel Elgort a Taron Egerton

Dva vynikající mladí herci, kteří mají před sebou zajisté velmi bohatou kariéru v Hollywoodu. Oba dokázali již v několika filmech, že mají opravdu talent. Ansel Elgort válel například ve filmu Baby Driver, zatímco Taron Egerton byl skvělý jakožto Eggsy ve filmu Kingsman. Takže jsem po těchto jejich úspěších byl vážně překvapený, když mi jejich dialogy v Billionaire Boys Club připadaly bez života, jak kdyby zkrátka ani jeden neměl zájem být součástí tohoto filmu. U obou se samozřejmě najdou i momenty, kdy podívají slušné výkony, avšak těch je bohužel zatraceně málo.

Billionaire Boys Club
Jan Michalčík
Student, spisovatel, redaktor a filmový nadšenec.