Pokud rádi čtete a seriál Doctor Who patří mezi Vaše oblíbené, pak si musíte přečíst i tuto knihu z nakladatelství JotaDoctor Who: Generace velkého třesku (kniha ke koupi ZDE).

Pozor, recenze může obsahovat spoilery!

Tentokrát se knihy zhostil Gary Russell, který pracuje i na seriálu Doctor Who, ale také se podílel na scénáři k seriálu Torchwood.

V knize se objeví jak již napovídá přebal knihy dvanáctý Doktor (Peter Capaldi). Na začátku se objeví jméno River Song… Velmi jsem se těšila, že bude součástí příběhu. Nakonec se ukázalo, že nebude. Na místo ní se totiž dostaví Bernice „Benny“ Summerfield (Lisa Bowerman) – společnice, která se objevila po boku sedmého Doktora. Dále jsou součástí příběhu Peter Summerfield – syn Benny, který je z poloviny člověk a z poloviny Killoran (má psí smysly, hlavu, …), Ruth – kamarádka Benny, Jack – snoubenec Ruth, který má nohy jako kobylka, gangster a podvodník Cyrrus Guča, profesor Jaanson a nejlepší nájemná vražedkyně – Kik Zabiják. A všechny je svede dohromady jediné – Půvab (který se objevil již v předešlé knize Doctor Who: Královská krev – odkaz ZDE) a pyramida Eternie, která se objeví kde nemá…  A to v Sydney roku 2015!

Příběh se odehrává na planetě Legii v 51.století, v hospodě zvané U bílého králíka, kam svede cestu Doktora a Keri (stará známá obou, která připomíná křečka) pomocí pohlednic Benny.  V místě nazývaném Aztécký měsíc najde profesor Jaanson se svým týmem pyramidu Eternie. S pomocí profesorky archeologie Benny se dostanou dovnitř. Díky magnetovci, Půvabu, … se dostanou do časového víru a poté se hlavní děj přemístí na planetu Zemi v 21.století, kdy se pyramida objeví v přístavu v Sydney. A tím začíná celé jejich dobrodružství, ve kterém nesmí chybět ani Pán času! Ten se do všeho zaplete, ani neví jak… S jeho pomocí se ale celý problém s pyramidou v Sydney, hrozícím koncem světa velkým třeskem, a dalšími neméně podstatnými problémy vyřeší… Jak se dostal Půvab na Zem? Kdo ho našel? A kdo jsou Prastaři? To už si přečtěte sami!

Proč se v příběhu neobjevila River, vysvětluje autor na konci knihy. Je to z důvodu pokračujícího seriálového příběhu Doktora, a mohlo by to znamenat problém v samotném prostředí seriálu :-)

Autor si dal záležet na poutavosti příběhu. Od první strany není zřejmé, co z celé spletité situace vyplyne… Vlastně něco je nám u Doktora jasné určitě – vše s jeho velkou pomocí dopadne jak má… Ale to už bych vyzradila moc, raději si knihu kupte a přečtěte. Určitě za to stojí. A já se budu těšit na další knižní vydání Doctor Who, protože s tímto chlapíkem v kombinaci s knihou se nedá nikdy nic zkazit!