Po dlouhé době jsem opět vyrazila do kina na filmovou trilogii. Ano opravdu po dlouhé době, a to vzhledem k tomu, že ty nejlepší jako: The Hunger Games, The Maze Runner, Divergent apod. jsou již ukončené, s čímž bude většina z vás souhlasit. Ale pojďme dál… V tomto případě se jednalo o novou trilogii, od producentů seriálu Stranger Things a od spisovatelky Alexandry Bracken, s názvem The Darkest Minds neboli Temné Síly. O filmu jsem vás informovala již v březnu, když vyšel první trailer, níže však najdete moji recenzi. (POZOR ČLÁNEK MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY!)

Když se zaměříte na české recenze všeobecně, zjistíte, že Temné Síly mají velmi negativní hodnocení. Jistě, tato série nepřišla zrovna s ničím originálním, protože ať už se jedná o Hladové Hry nebo snad Divergenci, všude jde o svrhnutí hlavního záporáka, a to v hlavní roli s mladistvými, kteří musí zachránit svět. Některé z nás toto téma neomrzí, ale přiznejme si, že je to už dost ohrané. Ačkoli i přesto všechno měl film něco do sebe…

Zdroj: rte.ie

Příběh zasahuje do budoucnosti, kde neznámá nemoc zanechá 98% dětí mrtvých, zbývající 2% mají schopnosti, kterých se dospělí bojí. Proto jsou děti zavírány do táborů, kde se dělí na skupiny podle barev. Každá barva u těchto dětí značí něco jiného, ale jak už z příběhu vyplývá, nejvíce se všichni bojí hlavní hrdinky Ruby, kterou ztvárnila herečka Amandla Stenberg, a to z toho důvodu, že je oranžová. Oranžová sice není ještě ta nejhorší, ale ovládání lidí myslí je skutečně nebezpečná věc. Ruby dokáže přinutit kohokoliv chce, aby udělal to co mu nařídí.

Když se podaří Ruby utéct z tábora, seznámí se s jinými dětmi, jejichž schopnosti jsou u každého jiné, což taky vede k tomu, že se z nich stane opravdu skvělý tým. Liam je modrý a ovládá telekinezi, Chubs je zelený, tudíž velmi chytrý a malá Zu je žlutá, jeden z důvodů proč nosí rukavice, protože ovládá elektřinu. Dejte tedy do kupy takový tým i s oranžovou a dostanete nové „Placery“ nebo „Divergentní“, příběh může začít.

Zdroj: tunefind.com

Zkusme dát teď téma do pozadí a zaměřit se na film celkově. Temné Síly jsou fantasy thrilllerová podívaná, která šla do českých kin 9. srpna 2018. V hlavních rolích se představila Amandla Stenberg (Ruby), Harris Dickinson (Liam), Skylan Brooks (Chubs) a Miya Cech (Zu). Právě hraní těchto herců pomohlo utvořit skvělou atmosféru filmu. Taková Amandla není ve světě rozhodně žádným cizincem a stejně jako u předchozích jejích filmů zazářila i zde. U ostatních herců není také co vytknout, repliky postav se zdály být uvěřitelné.

Zdroj: metro.us

Zápletka byla sice předvídatelná, ale závěr filmu překvapil ne jednoho diváka v kině. Za to střih mohl občas trochu zpomalit, některé věci se děly příliš rychle a přitom by stačilo nasadit pomalejší plynulé tempo, které by vedlo od jedné scény k druhé. Hudba pak doplňovala vhodně každou scénu.

Pokud byl záměr režisérky Jennifer Yuh Nelson postavit film na dnešních trilogiích, pak splnil svůj cíl. Nechybí akce a najde se čas i na romantiku. Jestli máte tedy stejně jako já rádi tento žánr a chcete vidět další trilogii na téma těch co jsem již v článku zmínila, pak do kina vyrazte co nejdřív. U Temných Sil si odpočinete a občas se i pobavíte. Ovšem pokud nejste fanoušky „tenhle film je podobný tomu, který jsem už viděl“ pak doporučuji si radši zajít na něco jiného.