Ako sa podaril najnovší počin od Marvel Studios a ako dopadol debut dlho očakávanej Wasp? Nuž, hneď na začiatok musím napísať, že viac ako dobre.  Alebo prinajmenšom, naozaj obstojne. Marvel si pre nás tentokrát pripravil Ant-Mana po boku Wasp a myslím, že táto dvojica určite nikoho nesklame. Upozorňujem, že v recenzii sa nenachádzajú nijaké zásadné spoilery.

Podobne ako tretia časť Thora alebo Avengers, ani Ant-Man and the Wasp sa nevyhol časovému skoku a jeho dej sa preto odohráva približne dva roky po udalostiach filmu Captain America: Civil War. Po vážnejšej a osudovej Infinity War, nám tak Marvel v tomto prípade servíruje Ant-Mana s výraznou žánrovou odchýlkou. Možno povedať, že ide vyložene o rodinný film, na ktorý môžete vziať doslova hocikoho a určite pobaví všetky generácie. Keďže sa tu nešetrí ani komediálnymi a nápaditými akčnými scénami, na svoje si príde naozaj každý. Pomyselná latka, ktorú v roku 2015 položil prvý Ant-Man sa zdvihla. Preto ak sa vám páčila už prvá časť, spokojní budete aj tentokrát.

Zdroj: firstpost.com

Po tretej časti Avengers sme sa tak od Marvel Studios dočkali trocha odľahčeného prístupu, hoci aj v tomto prípade išlo o veľa. Hope Van Dyne (Evangeline Lilly) a Hank Pym (Michael Douglas) sa totiž rozhodli vyslobodiť svoju matku a manželku Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer) z kvantovej ríše tak, ako to naznačili už udalosti v prvej časti. Tento zámer sa stal vlastne opornou kostrou celého filmu, na ktorú potom nadväzovali ďalšie udalosti. Nechýba tu samozrejme ani Scott Lang (Paul Rudd) ako Ant-Man, ktorého si chtiac-nechtiac prizve dvojica na pomoc. Nebol by to však komiksový film v pravom slova zmysle ak by im ich zámer niekto poriadne neskomplikoval.

Okrem iného je tak v tomto prípade zápornou postavou aj Ava, zvaná Ghost. Tú si zahrala herečka Hannah John-Kamen, ktorá sa predviedla zaujímavým a sympatickým výkonom. Scenár filmu, ktorý napísali Erik Sommers, Chris McKenna a Paul Rudd, jej však nedal toľko priestoru ako by sme možno spočiatku čakali. Preto nehľadajte podobnosť s mocným Thanosom, ale skôr s Helmutom Zemom, či Erikom Killmongerom. Na to, že sa Marvel zameriava skôr na hrdinov samotných, než na poriadne spracovanie záporných postáv sme si už asi zvykli. Z Avy sa tak dalo určite vyťažiť oveľa viac, no myslím, že vzhľadom na dej filmu to asi nebude veľmi prekážať nikomu.

Čo sa týka hereckých výkonov a postáv samotných, tak Paul Rudd nesklamal a predviedol viac-menej štandartný výkon. No najviac pozornosti si kradla práve Wasp. Na jej účasť v Marvel Cinematic Universe sme čakali pomerne dlho a zo scenárov rôznych filmov bola vyškrtnutá už niekoľkokrát. Boli to však múdre rozhodnutia. Wasp si tu totiž získala dostatok priestoru na to, aby mohla naplno bodovať a zaujať. Hoci tak mali byť Ant-Man a Wasp pôvodne vyrovnanou dvojicou, je to Wasp, ktorá tu má na vrch o niečo viac. Evangeline Lilly bola rozhodne trefou do čierneho.