Rodina Griswoldových je ve světě komedií pojmem. Jejich ztřeštěná dobrodružství a prapodivné trampoty dokázaly vždy velmi dobře pobavit. Jenže už je to hrozně dávno a daleko za louží si řekli, že by bylo fajn, kdyby tuto rodinku zkusili vzkřísit. Jenže dívat se dvě hodiny na otylého Chevyho Chase by nebavilo asi nikoho, a tak tvůrci přistoupili k radikálnímu omlazení. Jak se jim Bláznivá dovolená povedla, to si na dalších řádcích opět můžete přečíst.

Dospělý Rusty Griswold je pilot. Létá denně ve společnosti, která se specializuje na levné lety na krátkou vzdálenost. Má doma krásnou ženu Debbie a dva dospívající syny. Když při návštěvě sousedů Rusty uslyší, že už jeho rodinu nebaví jezdit stále dokola na jedno místo, rozhodne se – po vzoru svého otce – vzít všechny na výlet. A to ne ledajaký. Pojedou do zábavního parku Walley World, kde se nachází nejšílenější horská dráha, která se jmenuje Velociraptor. Nejdříve na to rodinka neslyší, protože být zavřený týden v autě a na cestách (zvlášť v autě, které Rusty půjčí), je hlavně pro chlapce spíše za trest.

vacation-movie-review-01Cestou samozřejmě narazí na několik šílených situací, které je jen utvrdí v tom, že jet na takový výlet nebyl zrovna ideální nápad. Ať už půjde o koupání ve vroucích pramenech, návštěvu Debbieiny sestry a jejího muže, nebo několik honiček s kamionem, který má vpředu přivázaného medvídka. Zažijete zde spoustu dobrých gagů, ale i spoustu těch trapných a také několik vtípků, které jsou vyloženě přes čáru. Pokud bych to měl nějak shrnout, tak polovina humorných scének vás bavit bude, ta druhá pak spíše znechucovat. Nevím nakolik je to dobře, ale slyšel jsem od několika lidí větu : „Vždyť jsou to Griswoldovi, tak co ?“ Takže asi tak.

Herecky jde všechno na výbornou. Ed Helms v roli Rustyho Griswolda a Christina Applegate hrající jeho ženu Debbie jsou skvělá volba. Obzvláště za Christinu jsem rád, protože jsem ji už dlouho nikde neviděl. Do filmu zavítal i původní Griswold, ten nejznámější s Griswoldů. Prostě uvidíte i Chevyho Chase, který je – jak už jsem psal výše – opravdu otylý. Další překvápko si přichystal i Chris Hemsworth (Thor), který zde představí i své hromovládcovské „kladivo“. Zbytek do filmu zapadá přesně tak, jak by asi měl. Další ze spíše kladných záležitostí ve filmu je hudba. Ta je vhodným doplňkem a zážitek akurátně doplňuje. Jenže je zde i několik závažných ALE.

_H9C2180.DNGPrvním z nich je absolutně nezáživných úvod, který čítá cca 35 minut. Nic se tam neděje a je naprosto zbytečný. Dalším neduhem jsou už výše napsané vtípky a gagy. Některé fajn, jiné hrůza. Zde jednoznačně vládnou Millerovi na tripu či Blended s Adamem Sandlerem. Film prostě neumí správně dávkovat humorné akce s těmi ostatními. Asi nejjednodušeji to lze popsat tak, že místy vás film hrozně nebaví nebo vám připadá strašně blbý. Není to prostě jen otázka vkusu, protože to tak působilo na všechny, kteří se mnou seděli v kině.

Závěrem lze tedy napsat, že Bláznivá dovolená (na Slovensku Griswoldovci) není špatnou komedií, ale zároveň je nutné říci, že ani nijak výjimečnou. Z tohoto filmu mám prostě pocit, že mě ničím extra nepřekvapil a některé vtipy se dost nepovedly. Herecky je sice perfektní, ale zbytek prostě kulhá na levou nohu.