Během podzimní vlny koronaviru Češi znovu tráví před obrazovkami rekordní množství času. Denně sledováním stráví v průměru o 45 minut déle než před vyhlášením nočního zákazu vycházení. Obzvláště se daří dětským kanálům, mezi stanicemi jednoznačně vede ČT :D. Vyplývá to ze statistik internetové televize Kuki.

Sledovanost na vzestupu

Stejně jako na jaře tak i na podzim zaznamenala internetová televize Kuki zvýšený nárůst nových diváků. Podobně rostl i objem času stráveného sledováním filmů a pořadů. „První říjnový týden strávili Češi sledováním Kuki v průměru 3 hodiny a 45 minut denně, kdežto poslední týden, který ovlivnilo vyhlášení zákazu nočního vycházení, dosahovala sledovanost 4 hodin a 24 minut, což představuje nárůst o 17 %,“ komentuje Lukáš Pazourek, marketingový ředitel společnosti netbox, která televizi Kuki provozuje. Březnová čísla se však pravděpodobně už zlomit nepodaří – první jarní měsíc totiž Češi strávili sledováním televize každý den v průměru 4 hodiny a 50 minut.

Opožděné ráno

Velkou proměnou prošly především kanály zaměřené na to nejmenší publikum. Zatímco dlouhá léta platilo, že sledovanost dětských kanálů vrcholila okolo sedmé hodiny ranní, kdy děti snídaly a chystaly se do školy, dnes už tomu tak není. Velkou mírou se na tom podepsalo opětovné zavedení distanční výuky. „Ranní vrchol sledovanosti nyní nastupuje až okolo deváté hodiny, tedy o dvě hodiny později. I přes den pak zaznamenáváme nadprůměrnou sledovanost, která s podvečerem tradičně roste a znovu vrcholí mezi sedmou a osmou odpolední,“ doplňuje Lukáš Pazourek.

Zdroj: Netbox

Na špici žebříčku sledovanosti se dlouhodobě drží kanál ČT :D, s odstupem pak následuje původně italská televizní stanice JimJam a americký Disney Channel. „Vzhledem k situaci na trhu se domníváme, že se veřejnoprávní média těší vyšší přízni rodičů vzhledem k většímu podílu edukativních a hraných pořadů. V neposlední řadě hraje roli i fakt, že ČT:D je ze své povahy jakožto médium veřejné služby pro klienty dostupnější,“ dodává Lukáš Pazourek.

Dárek pro nejmenší diváky

Aby dětem čas strávený doma rychleji utíkal, zpřístupnila na podzim televize Kuki desítky jinak placených dětských pořadů zcela zdarma. „Reakce klientů byly jednoznačně pozitivní, což nás těší, a už nyní připravujeme podobné projekty i pro období vánočních svátků, abychom je divákům co možná nejvíce zpříjemnili,“ nastiňuje plány společnosti Pazourek.

-reklama-


Chcete mít naše články z první ruky? Přidejte si nás na domovskou stránku Seznam.cz
Přidat na Seznam.cz