Dokázali tvůrci naplnit očekávání spojená s pokračováním příběhu nejsprostšího superhrdiny, který kdy zavítal na stříbrné plátno?

Když se před osmadvaceti lety na stránkách jednoho z komiksových sešitů série New Mutants objevil užvaněný červený týpek, co si nelámal hlavu s morálkou, nikdo nečekal, co se z něj vyvine. Mohl za to jeho odklon od klasických formulí a postupů uplatňovaných v ostatních komiksech. Wade Wilson nebyl ani miliardář, co se rozhodne konat dobro, ani mutant a ani ho nepokousal radioaktivní pavouk. On totiž dostal rakovinu. Před smrtí mu ale byla nabídnuta šance přežít. Ta sestávala z mutace jeho genů a mnoha dalších věcí, které ve výsledku způsobily, že se z něj stal nesmrtelný silák, co vypadá jako  varle se zuby. Nově nabyté schopnosti začal využívat jako žoldák pracující pro obě strany, avšak více nakloněný té dobré. Za své věčné hláškování si také vysloužil přezdívku „Merc with a mouth.“

Zdroj: retcon-punch.com

Už od začátku si šel svojí vlastní, krví zbrocenou cestou. Zatímco Superman, Kapitán Amerika, Batman a strýček Ben řečnili o morálce a zodpovědnosti, on neváhal useknout zločinci hlavu a ještě přitom pronést nějakou hlášku. V tom totiž spočívala jeho síla. Pubertální humor, vulgarity, násilí, trefné vtipy, časté bourání čtvrté stěny (promlouvání přímo k divákovi) a velmi lidský charakter z něj udělaly jednoho z favoritů fanoušků komiksu za Velkou louží. Jeden z nich byl i úspěšný herec Ryan Reynolds, který se rozhodl přenést užvaněného žoldáka na velké plátno.

Zdroj: getwallpapers.com

Je ale důležité si uvědomit, že v tu dobu to komiksové adaptace neměly lehké. Trilogie Blade a první X-Meni sice poctivě a pilně zametali cestičku pro budoucí filmy, ale to zatím nikdo nevěděl, a tak to stále byla nejistá sázka. Kolem roku 2004 přichází Reynolds s nápadem natočit celovečerní film o Deadpoolovi. Jeho vize však chtěla být věrná předloze, což znamenalo R-Rating, a na ten studio 20th Century Fox, v tu dobu držící v rukou celou mutantí odnož Marvelu, prostě nemělo odvahu. Nechtěli riskovat fiasko se sólovým filmem s pochybnou šancí na úspěch, a tak se rozhodli postavu Wadea Wilsona  představit v rámci Wolverinova celovečeráku z roku 2009 – Wolverine: Origins. Výsledek, který se ve filmu objevil, se nelíbil ani divákům, ani samotnému Reynoldsovi. Právě vlažné až záporné přijetí snímku způsobilo, že studio uložilo celý projekt na několik let k ledu.

Zdroj: screenrant.com

Až v roce 2011 se věci zase rozhýbaly, když se přidal režisér Tim Miller, pro nějž to byl debut. Naštěstí měl stejnou vizi jako tentokrát i produkující Reynolds. To, co konečně dodalo ten správný impuls, aby se rozjela produkce, byl „uniklý“ (čti záměrným omylem) testovací záběr. Ten nadchl fanoušky po celém světě, a tak studio konečně dalo tvůrcům zhruba 60 milionů dolarů a volnou tvůrčí ruku.

Zdroj: denofgeek.com

Tím se dostáváme do roku 2016, kdy po virální a neskutečně nápadité a drzé kampani vychází Deadpool. Z toho se téměř okamžitě, i přes eRkový rating, stává megahit a nakonec utrží něco okolo 780 milionů dolarů, což je víc než desetkrát tolik, co stál, a nejspíš i o mnoho více, než v co doufali tvůrci. Tímto úctyhodným výkonem pokořil mnoho dosavadních rekordů a přinesl do nepříliš inovativního světa komiksových adaptací svěží vítr. O druhém díle se nepochybovalo.

Po tvůrčích neshodách se Tim Miller a Ryan Reynolds rozešli a do režisérského křesla usedl jeden z dvojice režisérů prvního Johna Wicka, David Leitch. Už od začátku a prvních ukázek bylo jasné, že ani tentokrát tvůrci nehodlají sundat nohu z plynu. To nás dostává do současnosti a k samotnému filmu Deadpool 2.