Marvel Studios rozširuje svoj filmový svet o nové postavy a multiverzum, ktoré so sebou prináša film s názvom Doctor Strange. Myslím, že z ukážok k filmu ste si už nejaký názor vytvoriť mohli. Prečítať ste si mohli aj krátke prvé reakcie fanúšikov a kritikov a tak sa rozhodujete či si to namierite aj do kina. Možno už rozhodnutí skoro ste a čakáte iba na posledný dôvod, ktorý by vás v tom ubezpečil. Myslím, že vám s tým môžem pomôcť v tejto recenzii. Upozorňujem, že sa tu môže nachádzať niekoľko menších spoilerov, ktorým sa však budem snažiť vyhnúť

Na úvod by som chcel začať asi tým, že by som rád zložil moju poklonu režisérovi Scottovi Derricksonovi, ktorý odviedol vynikajúcu prácu. Nemôžem vynechať ani scenáristov ako John Spaiths a C. Robert Cargill, ktorí nám priniesli tento zrod Doctora Stranga. O hudobný podklad filmu sa postaral Michael Giacchino a aj on odviedol dobrú prácu. Pochváliť musím aj jeho hudbu, ktorá hrala pri titulkách po filme. Teraz však prichádza rad nato, aby som vysvetlil túto chválu podrobnejšie.

Ak sa zamyslíme nad dejom a príbehom filmu, tak tu ide v podstate o to, čo vidíme v každom filme od Marvel Studios. Ďalší superhrdina, ktorý získa svoje schopnosti a potom ako zistí, že je súčasťou niečoho väčšieho, rozhodne sa bojovať proti zlu a chrániť našu Zem. Avšak, spôsob akým dej plynie a ako sa vyvíja postava doktora Stephena Stranga (Benedict Cumberbatch) je úžasná. Ten zrod superhdinu je tu zachytený veľmi dobre. Jeho aroganciu, tvrdohlavosť a potrebu kontrolovať všetko a všetkých na svete, dokonca aj smrť, postupne nahradí jeho nové a uvedomelejšie ja.