Postradatelní jsou pro mnoho fanoušků synonymem pro návrat do osmdesátých a devadesátých let minulého století. Je však otázkou, zda máme za potřebí se do těchto let vracet už potřetí, abychom se mrkli na své oblíbené herce. Myslím, že můj osobní názor brzy vydedukujete z této recenze.

Patrick Hughes je pro mne absolutně neznámý režisér. Z jeho „sívíčka“ je možné vyčíst snad pouze to, že se léta věnoval točení reklam na cokoli. To by však neměl být problém, když přihlédneme k tomu, jak začínal například Michael Bay. Důležité je pouze to, že svolává do boje naši starou známou partu okolo Barneyho Rosse. Již potřetí, a snad i naposled. A věřte, musel našim milým páprdům slíbit nejmíň novou kriplkárku, nebo VIP pobyt v domově pro geronty.

Vzhledem k tomu, že Barneyho grupa od posledně značně prořídla, musel rejža Hughes přinést nové členy a tak se tu uvidíme s několika starými, ale i novými tvářemi. Mezi ně patří především pan Rambo, pan Kurýr, Afroanabolon, Švéd, děda Terminátor, obstarožní Han Solo, Zorro, střílející Li, či Blade. Po vzoru minulých dílů zde musí být i jaksepatří drsný a charismatický záporák, a toho se výborně zhostil Mel „Patriot“ Gibson.

exp2

Příběhově znova nejde o nic světoborného. Klasická zápletka, která začíná osvobozením Doca (Snipes) z jedoucího vlaku, zavede náš tým do boje proti Stonebanksovi (Gibson), se kterým má nevyřízené účty právě Barney Ross ještě z dob, kdy se zformovala první parta Expendables. Vzhledem k těžkému zranění, které Stonebanks způsobí Caesarovi (Crews), propouští Barney zbytek svého starého týmu a hledá si novou a hlavně mladší bandu, s modernějším přístupem. Samozřejmě s touto partou nepochodí, a tudíž nezbývá nic jiného, než vzít na milost staré známé a vypráskat jednou pro vždy toho zlého arcipadoucha tam, kam patří. Na hřbitov.

Má očekávání nebyla příliš velká, protože překonat špičkový druhý díl by musel být heroický čin. A jsem rád za svůj střízlivý přístup. Postradatelní do třetice nepředvedli nic nového. Ba co víc. Ubrali snad všude, kde se dalo. Akce je méně (i když je špičková), krev chybí pro jistotu úplně, a celkově mi celý snímek dojde slabší. Film táhne několik hrdinů, bez kterých by to opravdu nešlo. Mám na mysli především Snipese, Banderase a Gibsona. Na zbytek jsme si už tak nějak zvykli.

exp3

Další věcí, která se mi moc nelíbila, byly pyrotechnické záležitosti, výbuchy a detonace. Už od začátku na mě působily jako hrozně laciné, a k tomuto filmu se ne až tak hodily. Na druhou stranu, pokud už došlo na akční pasáže, opět se bylo na co dívat. Do mozku se mi vryl souboj, ve kterém bojovala Luna (Ronda Rousey) a Galgo (Antonio Banderas), a který právě Galgo protkal nezaměnitelnými hláškami. Dalším skvělým prvkem byla hudba. Brian Tyler doprovodil film svým osobitým stylem a soundtrack nezbývá, než pochválit.

Na závěr je potřeba si říci pár věcí. Třetí Postradatelní nejsou ničím výjimečný snímek. Fanoušci dostanou vcelku zábavnou porci toho, po čem touží, ovšem všechno šlo udělat mnohem líp. Nebýt několika výborných herců (Banderas, Gibson, Snipes, Stallone), nešlo by o nic jiného, než o podprůměrné akční béčko, určené výhradně pro budgetové DVD.