Štúdio Warner Bros nám filmom s názvom Fantastické zvery a ich výskyt (Fantastic Beasts and Where to Find Them) znovu otvára dvere do čarodejníckeho sveta. Ako sa však film vydaril a či to bol dobrý začiatok tejto novej filmovej série si môžete prečítať v mojej recenzii. Budem sa snažiť vyhnúť všetkým Spoilerom, takže sa nemúsíte báť.

Čarodejnícky svet Harryho Pottera je späť. Hoci, bez Harryho Pottera. Film s názvom Fantastické zvery a ich výskyt (Fantastic Beasts and Where to Find Them) sa odohráva v roku 1926, čo je 54 rokov pred narodením Harryho Jamesa Pottera (31. júl 1980). V úvode filmu tak vidíme nové prostredie, v ktorom sa nachádza už na prvý pohľad trocha zvláštna a svojská postava menom Mlok Scamander (Eddie Redmayne). Ten prichádza do New Yorku s kufríkom, ktorého obsah nomágovia (mukli) vidieť nemôžu. Dôvodom je to, že v nich prenáša fantastické zvery. Už pred premiérou filmu bolo známe, že pôjde o čarodejníka, ktorý sa bude snažiť o ich vyhľadanie a chytanie. V úvode filmu, ako aj v jeho priebehu sa tak zaoberá presne týmto.

V niekoľkých prvých minútach postupne uvidíme skoro všetky hlavné postavy, ktoré sa prevažne predstavia pri zábavných scénach. Tempo filmu sa však predsa rozbieha trocha pomalšie. Avšak, ide o prvú z pravdepodobných piatich častí a tak si diváci musia k postavám vybudovať určitý vzťah. Svoju cestu k postave Mloka som si hľadal postupne, ale podarilo sa. Myslím, že tomu veľmi pomohol aj jeho vzťah a pochopenie pre tieto zvery. Ak uvidíte film, pochopíte čo mám na mysli.

U bývalej aurorky a čarodejníčky Porpentiny ,Tiny‘ Goldsteinovej (Katherine Waterston) si však veľkými sympatiami zatiaľ nie som istý ani po filme. Kto si však získal všetky moje sympatie a sympatie divákov (súdiac podľa reakcií v kine), bol mukel menom Jacob Kowalski (Dan Fogler). Človek, ktorý sa snaží založiť vlastnú pekáreň. Myslím, že najzábavnejšie scény filmu boli spojené výlučne s ním. Spolu s Mlokom vytváral zaujímavé a rozdielne duo, ktoré sa v mnohých ohľadoch dobre vyvažovalo. Bolo to však spôsobené aj tým, že to bol Jacob, kto narušil Mlokovi jeho prevažne ,pokojnú‘ púť svetom. To on spôsobil, že niektoré zvery ušli z Mlokovho kufríka.