Flash je akcí nabitým superhrdinským seriálem z dílny producentů Grega Berlantiho a Andrewa Kreisberga, který vypráví dobrodružství nejrychlejšího člověka na světě. Seriál napsaný Berlantim, Kreisbergem a kreativním ředitelem společnosti DC Entertainment, Geoffem Johnsem, sleduje příběh forenzního vědce Barryho Allena, běžného občana se srdcem hrdiny.

Poté, co byla jeho matka zavražděna a otec byl nespravedlivě uvězněn, najde útočiště u detektiva jménem Joe West. A když se stane neočekávaná a ničivá nehoda v laboratořích S.T.A.R Labs, urychlovač částic zasáhne Barryho. Zásah ho nabije novou schopností, která mu umožní pohybovat se super rychlostí. Pod novou maskou Flashe Barry využije svých nově získaných schopností a chrání obyvatele Central City před zloduchy, z nichž velká část byla také zasažena výbuchem v laboratořích.

Na akční drama Flash se diváci Prima COOL mohou těšit již 31. srpna. Producent seriálu odpověděl na zajímavé otázky.

Který aspekt natáčení seriálu Flash je nejnáročnější?

Nejnáročnější je bezpochyby udržet vizuální efekty na vysoké úrovni. Musíte velmi dobře přemýšlet, jak naložíte s rozpočtem. Tento seriál má v sobě hodně srdce a emocí, což je skvělé a překvapivé – ale ten „wow“ faktor vizuálních efektů a některé z natočených sekvencí diváky prostě dostanou. Nechci moc prozrazovat, ale uvidíte scénu, ve které Flash zachraňuje skupinu lidí z hořící budovy, nebo scénu, ve které se srazí vlaky. Ale také nás čekají scény, v nichž Flash není dostatečně rychlý a ztratí své blízké. To jsou všechno skvělé věci, se kterými se ale musíme v seriálu vypořádat.

Jak Vás při přípravě Flashe ovlivnila předchozí televizní verze?

My všichni jsme fanoušci verze z devadesátých let. Při přípravě seriálu jsem se znovu podíval na pilotní epizodu, a ještě na jednu další – a byl to skvělý pocit. Znal jsem Johna Wesleyho Shippa, který hrál Flashe právě ve verzi z devadesátých let a se kterým jsem pracoval na seriálu Dawsonův svět. Chtěli jsme, aby byl součástí i této nové verze seriálu, protože jsme jeho velcí fanoušci.

Uvést Flashe v nové verzi na televizní obrazovku znamená velkou zodpovědnost…

Nejdůležitější pro mne je, abych to zkrátka nepokazil. V televizi je producent zodpovědný za celý proces. Od castingů a psaní scénářů, přes produkci, až po emoce a hudbu. Pro mne osobně bude úspěch, když se má máma, táta, sestra a všichni ostatní, kteří nečetli komiks, na seriál podívají a budou z něj mít stejný pocit, jako jsem měl já, když jsem komiks četl. Jestli se tohle stane, tak jsem svou práci udělal dobře. Znamená to, že můžeme dělat úpravy a změny elementů, které postavy potřebují, ale v jádru musí divák cítit totéž co já, když jsem ve třinácti letech četl komiks Crisis on Infinite Earths a brečel jsem.

Když mluvíme o komiksových adaptacích, je televize lepší médium než filmové plátno?

V televizi je úžasné, že máme více času. Můžeme jít několika různými směry zároveň. Zejména seriál Arrow byl příběhem původu hlavního hrdiny. Měli jsme prostor vyprávět příběh Arrowa na ostrově pět let, ve filmu bychom nemohli. Bylo by to smrsknuté do dvaceti minut.

Kritici poukázali na to, že seriál Flash boří stereotypy a nebojí se inovativního přístupu k postavám a jejich příběhu.

Na to jsme velmi hrdí. V televizi pracuji už dlouho, a nejvíc si užívám toho, jak moc rozmanitá práce to je. Chci, aby se v seriálu odrážela společnost. Umožňuje nám to pracovat s různými tématy, a seriál je díky tomu více reálný. Pro scenáristy a producenty znamená taková rozmanitost také větší zodpovědnost. Někdy je váš vlastní svět z různých důvodů malý, tak je opravdu hezké přijít za scenáristy a slyšet někoho, jak říká: Dneska bych se chtěl věnovat tomuto problému. Čím více jsme na začátku příprav seriálu rozmanití, tím více může scenárista říct: Tohle jsem zažil osobně a rád bych o tom napsal.

The Flash, FOTO: FTV Prima

Jakým způsobem se rozhodujete, které postavy a padouchy převezmete z komiksu do seriálu, a které si necháte třeba na pozdější řady?

Při rozhodování se řídíme především tím, na co bychom se rádi dívali jako diváci ze svých obýváků. Geoff Johns, kreativní ředitel společnosti DC Entertainment a spolutvůrce seriálu Flash, je nejznalejším člověkem v oblasti komiksů, kterého jsem kdy potkal. Přichází s obrovským množstvím různých možností. Vždycky předstírám, že vím, o čem mluví, a pak jdu domů si to přečíst a nastudovat. Můj kolega, producent Andrew Kreisberg, je druhý nejznalejší člověk komiksů. Pak je propad – a já jsem někde tady dole v bahně. Často se stává, že nejprve přijdeme s postavou, a pak si zpětně říkáme: „Wow, v DC vesmíru je někdo, kdo se pro tento charakter perfektně hodí!“ Takhle se to děje nejčastěji.

Co nám můžete prozradit o roli Barryho otce Henryho v první řadě Flashe?

Nevinný muž Henry Allan je uvězněn a velkou část první řady Flashe sledujeme Barryho touhu otce osvobodit. Barry je odhodlaný otce z vězení dostat, zvlášť teď, když ví, že je nevinný a že to nebyla jen jeho dětská představivost, která si něco vymýšlela. Barryho různým otcům se věnujeme v seriálu ve velkém. Vychoval ho Joe West v podání herce Jesse L. Martina a ve vězení sedí jeho otec Henry. Barry má také svého vědeckého otce, Harissona Wellse.

Postava Caitlin Snowové je velkou měrou součástí týmu hrdinů. Uvidíme v seriálu její proměnu v Killer Frost?

Vždycky se snažíme příběh budovat směrem k postavám, které jsou v komiksových knihách. Nicméně ne vždy víme, jak dlouho nám bude trvat, než se k některým postavám dostaneme a jakým způsobem. Vše záleží na úspěchu seriálu a jak dlouho se udrží na obrazovkách. Myslím, že Killer Frost zabere ještě dlouhý čas, než se v seriálu objeví.

-reklama-


Chcete mít naše články z první ruky? Přidejte si nás na domovskou stránku Seznam.cz
Přidat na Seznam.cz