S postavou Flashe od DC comics jsem měl před touto knihou čest pouze v animákách týkajících se Justice league. Tím chci říct, že jsem o postavě Flashe věděl jen to, že rychle běhá, opravdu rychle běhá, tak rychle, že předběhne i Supermana…jenže to bylo vše.

Pak jsem si, ale domů přinesl tento nově vydaný komiks Flash: Znovuzrození a děli se věci. Příběh se pokusím nespoilerovat, ale na začátek mohu říct, že se týká „zmrtvých“ vstání nejznámějšího Flashe Barryho Allena. Ten se v komiksech objevil naposledy před dlouhými 23lety, kdy se hrdinsky obětoval za záchranu světa. Nyní je tedy vzkříšen, ze začátku neznámo jak a ocitá se v moderním světě. Problém je, že sám neví, jestli v něm chce být… tolik k příběhové kostře.

143383

Pokud jste v historii Flashe nováčci jak já, budete se divit kolik různých Flashů je na světě a souběžně jich funguje na různých frontách. A tady přichází mé první varování, pokud nemáte rádi červenou barvu v kombinaci se zářivou žlutou, komiks vám vypálí zrak, obzvlášť když se sejdou všichni Flashové v boji s nejinak zářícím padouchem. Ale zpátky k obsahu, po přečtení mi přijde, že se scénárista Geoff Johns (Green lantern, Superman, Avengers,…) pokusil obalit komiksový svět našeho bleska poněkud větší mytologií než snese. Možná to bylo tím, že jsem žádného Flashe nikdy nečetl, ale zde je toho prostě moc najednou. Flashové zde stárnou pomaleji, rychleji přichází o schopnosti, vzápětí je zase mají, vyprávění přeskakuje v čase i místě … no prostě maglajz.

Nicméně i přes ne zrovna lichotivý předchozí odstavec nemůžu říct, že by byl scénář špatný, to rozhodně ne. Možná si protiřečím, ale minimálně je scénář tak bohatý, že se neustále děje něco zajímavého a i přes množství (pro mě) neznámých postav, jsem se v nich pohodlně dokázal orientovat.

Obálka

Knize také dost pomáhá kresba zkušeného komiksového autora Ethana Van Scivera (Green Lantern, Hawkman, Justice League, Wolverine, …). Kresebně se mu podařilo zdařile vyjádřit vše od rozhovorů tváří v tvář, přes běžícího Flashe, davové scény až celostránkové bitky v superrychlosti. Ne, kresebně nemohu vytknout nic jiného než již zmiňované nadměrné množství zářivých odstínů červené a žluté, u Flashe se jim, ale vyhnete jen stěží.

Určitě vás potěší, že sem zaskočí i Green Lantern, Superman, Cyborg, Robin i WonderWoman, i když třeba jen v jednom obrázku.

The_Flash_Rebirth_Cover-4

Konečný verdikt zní, pokud se o Flashe a obecně hrdiny DC comics alespoň trochu zajímáte, neváhejte a navštivte nejbližší knihkupectví. Cena 399,- není nijak odstrašující na relativně tlustý komiksový svazek a minimálně kresebně určitě stojí za to ho mít doma na poličce … minimálně vám bude krásně zářit vedle ponurého Batmana (vlastní zkušenost).

napsal MorF