Herní Hitman je hráči vnímán, coby velmi nadprůměrná série. Několik výborných dílů s tímto ikonickým antihrdinou, který má na zátylku vytetován čárkový kód, vyústilo až v to, že roku 2007 vznikl snímek, který zase nebyl až tak špatný. Tehdy byl v hlavní roli velmi dobrý Timothy Olyphant a jednalo se velmi dobře stravitelnou jednohubku. Nyní však do kin přichází nový Hitman, s kódovým označením Agent 47. Má cenu na snímek chodit, nebo si raději ušetřit peníze na něco jiného? Inu, čtěte dále a dozvíte se to.

Příběh má docela jasnou linku a zabývá se tím, že Hitman (Rupert Friend) je dokonalý vraždící stroj, kterého jistá organizace vyšlechtila po desítkách let genetických pokusů. No a právě sedmačtyřicátá varianta (proto Agent 47) se jim podařila na výbornou, a jejím dalším cíle má být korporace, v jejímž čele stojí jistý John Smith a která jde po genomu Hitmana, aby vytvořila armádu superzabijáků. Po jeho boku poté uvidíme i dámu, která zná historii Hitmanů a s její pomocí určitě Agent 47 zvítězí. No a to je – pánové a dámy – vlastně úplně všechno.

hit3Pokud už se rozmyslíte, a do kina vyrazíte, připravte si opravdu tuhé nervy. Rupert Friend, který hraje samotného Agenta 47, byl pro mne snad nejvíc nesympatickým hercem filmu. A to si musíte zvykat na Quinta, který je fakt hrozný všude (Sylar z Heroes či Spock z nového Star Treku). Jestli čekáte akční jízdu, tak veškeré „akčno“ jste viděli v traileru a na film už toho příliš nezbylo. No a to je vlastně další výtka směřující k Hitmanovi. Herní série byla stealthově pojatá, kde vytáhnutí zbraně znamenalo kupu problémů. Tady jde o akční film, který má s předlohou společný pouze název a hlavního hrdinu.

Akční scény, které se mi vryly do paměti, byly ve filmu pouze asi tři. Což je na akční film trochu málo. Také se mi zdá, že zpomalování času, tzv. bullet-time, je už trošku přežitek a když jej chce ve filmu někdo používat, měl by tak činit s rozumem. Stejně tak by měl zapracovat na vizuálních efektech, aby nevypadaly, jako by film vyšel v roce 1990. Bohužel, ani jednomu z těchto nešvarů, se aktuální Hitman nevyhnul. Naprosto neznámý režisér Aleksander Bach do filmu nakupil několik zásadních chyb, které z něj dělají – v mých očích – skoro nekoukatelný paskvil.

hit2Pár kladných věcí ale i v tomto filmu najdeme. Hudba Marca Beltramiho není špatná a rozhodně jde o ten lepší zážitek z filmu. Další dobrou věcí je fakt, že tento kinematografický průser trvá jen zhruba 90 minut, tudíž se nebudete nudit příliš dlouho. Zbytek snad ani nestojí za řeč. Proto bych ještě jedno rád apeloval na všechny, kteří znají herní předlohu a četli si například některý z příspěvků na tuzemských webech, kde se píše, že film je věrný herní předloze. Ne, není. Pár odkazů zde sice najdete, ale jinak jde o těžce podprůměrný akční film, který neměl jít do kin, ale pouze na DVD do trafiky za 99,-Kč. Návštěva kina je vyhozenými penězi do kanálu. Tečka.

30 %
10 %
Vizuální efekty