Hra na oliheň (v originále Squid Game) je projekt, který patří po všech stránkách mezi největší překvapení letošního roku. Během několika týdnů doslova zbořil internet, vyšplhal se na přední příčky sledovanosti a ovládl veškeré sociální sítě. Málokdo však kupříkladu ví, že původní návrh projektu vznikl již před dvanácti lety. Pojďte se trochu blíže podívat na pár zajímavostí, které jste o seriálu pravděpodobně nevěděli.

-reklama-


Prvotní neúspěch nakonec přinesl ovoce

Režisér Hwang Dong-Hyuk v rozhovoru pro server Variety uvedl, že nejprve Hru na oliheň zamýšlel jako dvouhodinový snímek, s kterým však u filmových studií moc nepochodil. Roku 2008 začal sepisovat scénář a dvanáct měsíců nato už jej měl hotov. Celý koncept pak vycházel z osobní finanční tísně, kdy se dokonce přiznal, že sám hledal nějakou podobnou alternativu divokých her v ulicích.

Projekt chvíli nechal ležet ladem, než se ho nakonec ujal Netflix. Společnost byla z návrhu doslova unešená a Hwangovi tak udělila tvůrčí svobodu včetně neomezeného rozpočtu. Ten si později k realizaci přizval uměleckou ředitelku Chae Kyung-Sun.

Embed from Getty Images

Tajemství růžové kombinézy

Jedním ze „symbolů“ tohoto seriálu jsou i stylově vypadající kombinézy růžové barvy, které však původně měly vypadat úplně jinak. Nešlo o kombinézy, nýbrž o chlapecké skautské uniformy. Ty však dle dvojice tvůrců až příliš zvýrazňovaly mužské proporce, což ničilo význam jakéhosi efektu „mravence v přírodní kolonii“. Nejlepším návrhem tak bylo navléknout strážce do kombinéz a zakrýt obličej maskou, která si bere inspiraci ze šermířské zbroje a tradičních korejských masek Hahoetal.

Tímto byla vyřešena jak anonymita, tak i výsledný efekt znázorňující jednotlivé vojáky jako „mocná zvířata“ na vrcholu funkce.

FOTO: Squid Game / Distribuce Netflix

S populární cukrovinkou pomáhal expert

Asi největší zájem fanoušků vyvolala na sociální sítí Tik Tok druhá hra, jejímž úkolem bylo do časového limitu 10 minut vyřezat z cukrovinky jménem dalgona pomocí jehly zvolený tvar. K tomuto si tvůrci přizvali dokonce experta na tvorbu pochoutky, jejíž obliba sahá v Koreji až do 70. let minulého století. A protože bylo na place přítomno skutečně několik stovek herců, musel expert vyrábět dalgony jako na běžícím páse. Takový proces by však zabral neskutečné množství času, a tak mu při vykrajování jednotlivých tvarů asistoval pomocný tým.

FOTO: Squid Game / Distribuce Netflix

Dárek seslaný od boha

Seriál jako takový poskytl příležitost mladým hercům ukázat se v tom nejlepším světle – a herečka Jung Ho-yeon rozhodně není výjimkou. Ve skutečnosti šlo o její herecký debut, ačkoliv předtím nezářila před kamerami, nýbrž na mole. Účastnila se rovněž čtvrté řady reality show Korea’s Next Top Model či dokonce zdobila obálku časopisu Vogue. Od premiéry Squid Game nasbírala miliony sledujících na sociálních sítích a de facto přes noc se stala vůbec nejsledovanější herečkou v celé Koreji.

Hwang Dong-Hyuk později prohlásil, že její castingová nahrávka byla jako ,,dárek seslaný od boha“, neboť právě tuto osobnost hledal.

Na place zasáhla i alergie

Spousta herců se během natáčení v uzavřených prostorách potýkalo s respiračními problémy kvůli symbolickým zeleným soupravám – ty totiž byly vyrobeny z materiálu, který připomínal starý sportovní úbor. Po několika hodinách začaly místnost zaplňovat částečky prachu, což štábu nedělalo dobře. Některým dokonce zrudl obličej kvůli alergii. Přesto produkce pokračovala dál a na finálním produktu tato skutečnost nebyla znát.

Přetahovaná se strojem

Ve scéně, kdy se přetahují dva týmy hráčů o jistou smrt, mluví výrazy samy za sebe. Přetahovaná neboli Tug of war je oblíbený koncept také v tuzemsku zejména na dětských táborech. Ve skutečnosti však hráči soupeřili se strojem připevněným na konci parket, což dodalo scéně realistický efekt a opravdové emoce. Taktika, kterou vynesl Il-nam (číslo 001), by ovšem v reálném životě měla skutečně fungovat.

Neúmyslná reklama 

Když se hned v první epizodě zaměříme na tajemnou kartičku, uvidíme tři znaky – kolečko, čtverec a trojúhelník. Druhou stranu pak zdobí osmimístné telefonní číslo, kam se má náš protagonista Gi-Hun ozvat v případě zájmu o vstup do vražedných her. Číslo je ale skutečné, o čemž se mohli diváci sami přesvědčit.

Majitel prohlásil, že mu denně volalo až 4000 lidí a od vlády dokonce dostal nabídku, že jeho telefonní číslo za nemalý obnos odkoupí.

Fenomenální úspěch po celém světě

Projekt Hra na oliheň se díky skvěle napsaným postavám, detailní práci s kamerou a atraktivní krvavé podívané pomalu dostává na přední příčky sledovanosti nejenom v domovské Koreji, nýbrž i ve zbytku světa. Na Netflixu jej za pouhý měsíc streamovalo přes 111 milionů diváků a čísla každým dnem i nadále rostou. Fanoušci nakupují merch a vyrážejí do ulic, aby si alespoň prostřednictvím neškodných aktivit mohli zkusit hry na vlastní pěst. Squid Game je zkrátka virální fenomén, který v historii vysílání na streamovacích službách nemá obdoby.

FOTO: Squid Game / Distribuce Netflix

A co vy? Viděli jste seriál Hra na oliheň, nebo se na něj teprve chystáte? Dejte nám vědět do diskuze.

Zdroje informací: Netflix, imdb.com, Screenrant.com, Insider.com

-reklama-