Keanu Reeves je znovu na scéně. A přichází k nám ve velkém stylu. Spolu s režisérem Chadem Stahelskim, jež má letité zkušenosti s přípravou herců pro jejich akční laskominy, a jehož je to filmová prvotina. To, že je John Wick právě takovým filmem, jaký jsem potřeboval vidět, vyjádří nejlépe následující řádky.

Být špičkovým nájemným zabijákem ve výslužbě není lehká záležitost. když už si myslíte, že vám všechno klape tak, jak by mělo, přichází první rána. rána, kterou i John Wick těžce překousává. Jeho přítelkyně umírá na nemocničním lůžku a právě John zůstává sám. Aby si vyčistil hlavu, musí se jet projet ve svém supernablýskaném Mustangu. A tím celý kolotoč pouze začíná.

Na benzinové pumpě dostává John drzou nabídku na prodej svého auta, kterou se zdvořilostí odmítne. Více jej zasáhne dárek, který na něj čeká doma. Stěně, které dostává, coby poslední vzpomínku, od své mrtvé přítelkyně. Vše se ale zdá být ještě v pořádku, ale jenom do doby, kdy jej onen drzý týpek, který mu učinil drzou nabídku, navštíví doma. Johnovi dají za vyučenou, zabijí mu psa a ukradnou auto.

kinopoisk.ru

Johnovi se bortí i ten zbytek světa, který měl a jeho opravdová pomsta dostává reálné obrysy. Navíc se všechno ještě více zamotá tím, že zloděj je synem nejvlivnějšího ruského bossa Vigga Tarasova. Ten byl dříve Johnovým zaměstnavatelem a samozřejmě ví, co jeho syna čeká. A také všechny, kteří se jej pokusí bránit. John Wick totiž nevyjednává, John Wick vraždí. Bez mrknutí oka a s brutální pečlivostí. Vše má řádně připraveno a za svým cílem si jde hlava nehlava. Spíše se hodí říci, že nehlava je přesnější označení.

Film jsem si sám pro sebe označil, jako akční balet na steroidech, který nemá vyloženého hluchého místa. Velmi šetří dialogy a vše podřizuje poctivě zrežírované řezničině, kterou John na filmovém plátně předvádí. Pokud máte chuť, zkuste si počítat, kolika „headshotů“ ve filmu John Wick dosáhne. Uvidíte, že číslo bude opravdu dosti vysoké a bude hrubě převyšovat více než polovinu mrtvých. Každá akční scéna je vybalancovaná na maximum a nikdy není stejná, ba ani podobná.

jow4

Trošku jsem se obával právě hlavního protagonisty, jenže to, co se svou rolí provádí Keanu Reeves si zasluhuje hlubokou poklonu. Keanu, rád tě vítám zpět mezi první akční ligou. Stahelski a jeho spolupracovníci si dali na všech akčních záběrech zatraceně záležet a patří jim za to palec nahoru. Jinak vše ostatní je zde spíše jen tak do počtu. Příběh sice není nejgeniálnější, i tak ale plní roli pojítka mezi akčními jatky na výbornou.

Hereckým obsazením snímek také neudělá ostudu. Keanu hraje první housle a další, jako Willem Dafoe (Marcus) či Michael Nyqvist (Tarasov) jsou zdatnými konkurenty. Velmi mě potěšila i role Adrianne Palicki (Mockingbird – Agents of SHIELD), která ji sedla jako ušitá. Zbytek tvoří nutný kompars, který představuje terče Wickovy pomsty. Vše je však parádní.

jow3

Další věci, kterou zde musím zmínit, je absolutně našlapaný soundtrack, který svou chytlavostí evokuje vzpomínky na bezkonkurenční Matrix. I zde jsou skladby (ano – je zde písničkový soundtrack) pečlivě umístěny do scén s takovou vynalézavostí, že budete chrochtat blahem a při odchodu z kina už budete listovat youtubem, kdeže jste ty songy slyšeli.

Dnešní skóre pro film John Wick bude vysoké. Po dlouhé době totiž dostáváme akční nálož, jak by řekl klasik, bez zbytečných opiček. Po trošku pomalejším rozjezdu nastane absolutní a dechberoucí opus, který snese ta nejvyšší kritéria.  Pokud jste doteď váhali, zda do kina na tento film jít, přestaňte čekat. Tohle jen tak někde neuvidíte.

TRAILER: