Dnešní postapokalyptickou podívanou si vezme na starosti režisér Christopher Hatton. Přizve si k tomu namaskovaný kompars a znovuobrozenou akční hvězdu osmdesátých a devadesátých let minulého století – Dolpha Lundgrena. Pokud vás zajímá, jak se s tím vším tento režisér popral, čtěte následující řádky velmi pozorně.

Velkou pravdou je, že poslední dobou se o postapokalyptické snímky snaží kdekdo a rostou nám, jako houby po dešti. Film „Město nemrtvých“ je nízkorozpočtovým, direct-to-dvd snímkem, který zřejmě neměl velké ambice, a je to na něm ve všech ohledech vidět. Příběh, který je vcelku zajímavý je přebit mnohými zádrhely, kterým se ovšem budu věnovat až na konci této recenze.

Max Gatling (Dolph Lundgren) je vojenský veterán, který má ty nejlepší předpoklady k tomu, aby se vypořádal s nastanuvší situací v jednom asijském městě. Tam propukla virová nákaza, která znova – již asi po stopadesáté – mění obyvatelstvo v hordy nemyslících a krvelačných stvůr, které jednoduše nazýváme zombie. Město je tedy uzavřeno a je na něj uvalena vysoce riziková karanténa. Max, který je nyní žoldákem, přijímá od vysoce postaveného člověka úkol, aby zachránil jeho dceru, která se nachází někde ve městě, za každou cenu. Příběh nabírá jinou rovinu i tím, že Max ve městě nachází, kromě dívky, i přeživší a dříve nasazené bojové roboty. Bohužel tohle všechno příběhu spíše hází klacky pod nohy a vše drží pohromadě pouze do zhruba první poloviny filmu.

bod4

Prozrazovat vyvrcholení u tohoto filmu je zbytečné, protože jej od začátku stejně každý odhalí. Kvalitní je rozhodně Dolph Lundgren, protože mu role sedí. O ostatníc hercích se nemá cenu bavit, jelikož slouží především jako maso na odstřel, či k zombifikaci. Jak už jsem výše nastínil, příběh drží pohromadě pouze v určité části filmu a po zbytek se jedná o holý podprůměr. Akční scény, kterých je ve filmu velmi skromné množství, jsou povedené, dále zde přebývá jen šeď a nuda. Hudba ničím neohromí a efekty jsou průměrné.

bod5

Jak tedy zakončit recenzi filmu, který je primárně určen pro DVD distribuci? V rámci škatulek se jedná po všech směrech o podprůměr. Z toho vybočuje pouze hlavní hrdina Max, kterému je podřízen celý snímek. Troufám si tvrdit, že pokud by hlavní postavu hrál někdo méně charismatický, než je Dolph Lundgren, film by nestál už vůbec za nic.  Naskýtá se tedy otázka: Koupit či nekoupit? Mé doporučení zní takto. Kupujte, jste-li sběratelem všeho s tématikou zombies. Ostatní se filmu obloukem vyhněte, protože vám za to nestojí. Existuje totiž řada lepších filmů s touto tématikou, za které své peníze můžete utratit.

Napsal: Digmen

Trailer