Přestože se v českých filmech a televizních seriálech stále objevují noví dětští herci, dosud se žádnému z nich nepodařilo dosáhnout popularity Tomáše Holého, kterého objevila režisérka Marie Poledňáková. A byla šťastná, když po několika letech našla podobně talentovaného Filipa Antonia, známého jako roztomilého kluka z jejích posledních úspěšných komediích „Líbáš jako Bůh“ a „Líbáš jako ďábel“.

A právě Filip Antonio zavzpomínal na spolupráci s Marií Poledňákovou, která tento týden v úterý zemřela, v pořadu stanice CNN Prima News „Nový den“. Dnes už dospělý herec si velmi dobře vybavuje, jak se s ní poprvé setkal, když mu bylo pět let na konkurzu k filmu „Líbáš jako Bůh“. „K tomu se váže docela zajímavý příběh: já jsem s ní na castingu nechtěl mluvit, ale prý jsem v ní zanechal nějaký pocit a nemohla se zbavit mých očí. Tak zavolala mé mamince, že by si nás ráda pozvala domů, kam vzala ještě svého vnuka. A já, jak jsem si s ním hrál a dováděl, tak si mě vždycky na chvíli zavolala a dala mi nějaký úkol,“ vyprávěl.

Osudové číslo

Dnes už Filip ví, že to byl vlastně druhý konkurz, zkušená režisérka si totiž chtěla vyzkoušet, zda by roli zvládl a dokázal na „place“ spolupracovat. A tak to s ním zkusila. Teprve po skončení natáčení prozradila Filipově mamince, proč si ho vlastně vybrala. Obsazení komedie „Líbáš jako Bůh“ ji nedalo spát, a tak si jednou večer ve své kartotéce prohlížela fotografie dětských herců. Vytáhla přitom fotku Tomáše Holého a Filipa a obě měly castingové číslo „23“. „Tak si řekla, že jí mě Tomáš posílá, a tak jsem se díky ní dostal do filmu,“ prozradil. Za velkou poctu považuje, že ho Marie Poledňáková přirovnávala právě k Tomáši Holému.

Opravdový brek

Navíc velmi rád na spolupráci s ní vzpomíná: „Já si ji pamatuji jako velice noblesní dámu, která měla naprosto jasnou představu o tom, jak má být který záběr natočen.“ Vybavil si také, jak vznikala legendární scéna z filmu „Líbáš jako Bůh“ (v níž si na hlavu nasadil plechovku se zelenou barvu), která pro něj rozhodně nebyla jednoduchá: „Ten brek byl opravdový, protože když mi patlali na vlasy tu barvu, což bylo obarvené sladké mléko, tak jsem se zeptal mamky, jestli mi to pak sundají, protože to bylo opravdu nepříjemné. A maminka řekla ne a v tu ránu jsem se rozbrečel. Jak to paní Poledňáková viděla, tak řekla: Točte to, točte to, to musíme mít.“

Také zmínil, že Marii Poledňákovou sice každý na „place“ oslovoval „paní režisérko“, jen někteří herci (například Jiří Bartoška nebo Oldřich Kaiser) jí mohli říkat „Marie“, ale děti byly privilegované a měly dovoleno jí říkat „Babo Ňaňo.“ Když se Filip Antonio loučil s moderátory a diváky „Nového dne“ s dojetím v hlase pozdravil „Babu Ňaňu“ do nebe.

Zdroj: CNN Prima NEWS

-reklama-

-reklama-


Chcete mít naše články z první ruky? Přidejte si nás na domovskou stránku Seznam.cz
Přidat na Seznam.cz