V poslednej dobe som mala seriálové obdobie a preto som nevenovala veľkú pozornosť filmom. Ale akonáhle som zistila, že film The Purge pomaly mizne z programov kín, rozhodla som sa, že musím prerušiť seriálovú závislosť a skočiť do kina.

Americký film The Purge je režírovaný a taktiež napísaný Jamesom DeMonacom ( The Negotiator, Staten Island,…). V hlavných úlohách sa nám predstavia Ethan Hawke (Before Midnight, Lord of War,…) a Lena Headey( 300,Ripley´s Game,…). Film je situovaný do roku 2022, kedy v USA skoro vymizla nezamestnanosť a kriminalita. Dôvodom tohto stavu je, že Americká vláda uzákonila každoročnú očistu. Čo znamená, že na 12 hodín sa stávajú všetky zločiny legálnymi. Či už vražda alebo lúpež.

Týchto 12 hodín je nám vykreslených ako očista ľudí od negatívnych emócií, ktoré môžu transformovať do akýchkoľvek činov. Príbeh filmu nás privádza k prípravám rodiny Sandinovcov na tento deň. Kde sa upriamujeme zo začiatku na Jamesa Sandina, ktorý je najúspešnejším predajcom bezpečnostných systémov. Ktoré slúžia najmä na ochranu ľudí v deň očisty. V tento moment zisťujeme, že ekonomické postavenie v spoločnosti veľmi zavažuje v priebehu dňa očisty. Ak si niekto môže dovoliť bezpečnostný systém, dom v ktorom býva sa stáva skoro nedobytnou pevnosťou. Ale ak nie, ostáva odsúdení na boj o holý život.

Sandinovci sú pripravení, uzamknú dom na 12 hodín. Ale to by nebol dobrý akčný film ak by sa im všetko nezačalo vymykať z kontroly. A deň očisty sa razom mení aj pre nich na nočnú moru. V podstate film skĺzne do roviny klasickej vyvražďovačky a mne osobne veľmi pripomínal film Straw Dogs. Jedinou zmenou je to, že sa na pozadí filmu rieši morálnosť týchto 12 hodín očisty.

Film možno aj vďaka krátkej stopáži odsýpa veľmi svižne, takže vás nenechá na pospas nude. Vrelo odporúčam fanúšikom akčného žánru myslím, že neoľutujú túto letno-jesennú oddychovku.

Filmom a seriálom zdar ! Napsala Simona

Trailer