Deadpool byl bezpochyby snad největší překvapivý hit roku 2016. Mnohonásobně překonal očekávání a vydělal neuvěřitelných 363 milionů dolarů. Také to svým úspěchem popohnal produkci druhého dílu. Ale proč vlastně posbíral tak obrovský úspěch? 

 Jeho úspěch byl nevídaný hned z mnoha důvodů. Odehrával se kolem Marvel charakteru, který nebyl příliš znám, režíroval to relativně neznámý režisér a herec hlavní postavy (Ryan Reynolds) hrál 5 let před tím v jiném superhrdinském filmu od DC Comics. Green Lantern měl vlastně mnohem větší rozpočet, než Deadpool, měl světově známého režiséra, a přesto to byl skoro učebnicový neúspěch. Tak co bylo jinak pro Ryana Reynoldse u Deadpoola?

 „No to je vlastně jednoduché: Deadpool vždycky věděl co je. S Green Lanternem si nejsem jistý, jestli vůbec někdy někdo přišel na to, co to je. Tím se ale nesnažím říct, že ty stovky lidí, co na tom pracovaly, se to nesnažily udělat co nejlepší. Každopádně to také padlo obětí tomu příšernému Hollywoodskému procesu, který je nejdřív plakát, potom datum premiéry a až pak scénář. V té době to pro mě byla obrovská šance a tak jsem byl nadšený z možnosti se toho účastnit. Ale stejně jsem napsal dopis Foxu těsně předtím, než jsem se rozhodl, jestli budu Green Lantern nebo ne. Zeptal jsem se jich, asi jako ženich už stojící u oltáře čekající na svou nevěstu, ‚vezmeš si mě?‘ a oni mi řekli, že prostě nemůžou Deadpoola udělat. Z mnoha důvodů moc nudných k vysvětlování to zkrátka nefungovalo.“ 

 Na rozdíl od Green Lanterna, Deadpool byl projekt dělaný s vášní. Reynolds musel bojovat, aby ho získal. Ta hlavní postava, anarchistický ničema s proříznutou pusou, byl v podstatě pravý opak toho, co v současné době je definice „hrdiny“, a tak byla studia nerozhodná ohledně toho, jak to bude fungovat oproti ostatním superhrdinským filmům. Avšak k jejich překvapení to byl obrovský úspěch a diváci si to zamilovali. Možná problém s Green Lanternem byl v tom, že zůstal až moc „bezpečný“, že tvůrci vůbec nezariskovali. Deadpool byl bezpochyby velký risk, a byl to risk, který se nesmírně vyplatil.

-reklama-


Chcete mít naše články z první ruky? Přidejte si nás na domovskou stránku Seznam.cz
Přidat na Seznam.cz