Máte rádi střet moderní doby a fantasy, tajemno a děj, ve kterém si sami nebudete jistí, jestli se jedná o skutečnost, nebo jen o hru s myslí diváka a hlavní postavy? V tom případě je seriál American Gods, natočený na motivy knižního bestselleru od Neila Gaimana, přesně pro Vás!

Mysteriózní drama od Amazonu sleduje příběh muže jménem Shadow Moon, kterému pár dní před propuštěním z vězení zemře manželka a aby stihl pohřeb, pustí ho dříve. V letadle potká záhadného muže, který se mu představí jako Pan Středa a Shadowovi nabídne práci. Díky tomuto se Shadow nevědomky dostává do války mezi starými bohy z dávných dob a bohy dnešní doby, doby kdy lidé uctívají techniku a média. Kdo vůbec je Pan Středa a proč ho před ním varuje náhodný člověk v baru? Mohou opravdu staří bohové tuhle válku vyhrát? Na to se budete muset podívat sami.

Seriál American Gods mě velice zaujal svým skvělým příběhem a úžasnými efekty. Epizody jsou naplněné dějem a nenaleznete v nich chvíle, kdy byste se nudili. Zároveň Vás každá z nich nechá chvíli po skončení přemýšlet o tom, co a proč se to vlastně stalo. Tajemno je velkou součástí seriálu a všechno graduje ke grandióznímu finále, které Vám nechá otevřená ústa. Seriál mě tak uchvátil, že jsem nevydržel dvouleté čekání na druhou sérii a pořídil jsem si stejnojmennou knihu, která je předlohou pro seriál.

Jak jsem již zmínil, kromě děje má seriál také úžasné efekty. Ty zvládnou vytvořit dokonalou atmosféru, kterou jen tak v ledajakém seriálu neuvidíte. Herecké obsazení jakbysmet. Hlavní postavu ztvárnil Ricky Whittle, který Shadowova zahrál přesně tak, jak jsem si ho vybavoval v knize. Pana Středu skvěle zahrál známý herec Ian McShane, který si pro sebe ukradne každou scénu, ve které se ukáže a za mě je hvězdou celého seriálu. Nesmím také zapomenout na Pabla Schreibera jako Mad Sweenyho, nebo Crispina Glovera jako Pana Světa.

Seriál American Gods vyšel v roce 2017 a momentálně vychází druhá série. Dlouho jsem nenarazil na seriál, který by mě zaujal tolik, jako právě tento. Nemohu ho nic, než doporučit. Pokud Vás zaujal, zde se můžete podívat na trailer: