Will Smith jako polda, který má za parťáka orka. Jak tahle fantasy verze patroly dopadla?

V první řadě je třeba vysvětlit, že tento projekt stál Netlix 90 mega a jedná se tak o jeden z nejdražších snímků z jejich produkce. Režíruje David Ayer, který je podepsán pod filmy jako Patrola, Sebevražedný Oddíl či Železná srdce a do hlavní role byl obsazen Will Smith. Jedná se o mix kriminálky s fantasy a rozhodně stojí za pozornost.

Představte si, že před 2000 lety vypukla válka. Všechny rasy, včetně elfů, orků a dalších národů se semkli s lidmi aby porazili temného pána. Magie se vytratila a orkové teď brázdí ulice měst, z víl se staly otravní komáři a elfové vládnou bohatstvím. Daryl Ward (Will Smith) je obyčejný polda, který vyfasoval jako parťáka orka Jakobyho (Joel Edgerton). Ten je úplně prvním orkem u policie a obě strany mu to dávají pěkně sežrat. Jak lidé tak orkové jím pohrdají, včetně jeho parťáka. To vše se však mění po jedné akci, kdy narazí na elfku a kouzelnou hůlku, která může opět oživit temného pána. Začíná hon, kdy oba dva stojí proti všem.

Svět, který nám tvůrci představili je úžasný. Elfové jako byznysmeni, magie a všechny možné rasové otázky, které jen kopírují náš svět. Will si s Joelem parádně sedli a chemie mezi nimi funguje dokonale. Už jen proto, že je orkem, jeho názory jsou mnohdy vtipně odlišné. Přesto však je Bright nejhorší v příběhu. Ono od chvíle, kdy se najde magická hůlka, začínají hrdinové bezhlavě tápat jako postavy v Resident Evil: Retribution. Jdeme tam, tam se něco pokazí, jdeme jinam, tam se něco semele a nakonec dorazíme tam, kde to skončí. Příběhově tudíž nenabízí nic extra, ačkoliv pár scén a zpomalovaček je fajn, ale nestačí na to.

To je vše co mě na snímku hodně mrzí. Svět jenž je představen mě uchvátil a rád by se do něj ještě vrátil (Dvojka je už vlastně odsouhlasena), ale jeho potenciál je uzemněn v hodně sterilním konceptu, kdy postavy běhají tam a zpět. Záporačka Noomi Rapace má jen pár scén, ale když rozsekává tým policejní jednotky, jsou to pěkná jatka. Snímek je  totiž tvrdé R a tak nechybí krvavé průstřely, sprostá slova a utržené palice.

Na konec tedy jen stačí napsat, že pokud od snímku nebudete čekat mnoho a přistoupíte na jeho styl, rozhodně se nebudete nudit. Nečekejte ale víc, než jen pilotní díl k něčemu většímu.

Casting
Efekty
Zábava
Rollman
Filmy jsou má vášeň už od mala. Tento vztah je větší než cokoliv na světě. V oblibě mám nejvíc horory, ale mrknu na vše. Také si rád zahraji a mrknu na nějaký seriál. Mimochodem, už tu brázdím světem 24 let.