Vražedně dobrá perla krimi seriálů sem tam říznutá vtipnými komediemi a psychologickým dramatem je sice už chvíli za námi, ale přesto si pojďme zhodnotit seriál Dexter. Snad tím neporuším ničí kodex a neprobudím se zítra někomu na stole.

Seriál vypráví příběh Dextera Morgana, pracujícího v Miami jako forenzní krevní analytik, který má temné tajemství. Když není v práci, nebo se nesnaží porozumět své nevlastní sestře Debře, jejíž slovník zřejmě tvoří pouze slovo f*ck, využívá policejní práci k vyhledání a unesení vrahů a k jejich následné vraždě. Proč? Dexter není jako obyčejný člověk, nemá totiž emoce. Nedokáže cítit strach, radost, ani lásku. Jediné, o co už jako malý projevil zájem, je zabíjení. Aby se z Dextera nestal vrah, který skončí ve vězení, naučil ho jeho nevlastní otec kodex, který mu umožní ukojit svojí potřebu a zároveň tím svým způsobem pomoci společnosti. Do kodexu zapadají pravidla, jako například, že si Dexter musí být jistý, že je jeho oběť skutečně vrah, zároveň kroky a vše pro to, aby ho nikdo nechytil.

Seriál ale není pouze o zabíjení. Sledujeme, jak se Dexter setkává s každodenními záležitostmi, které mu bez emocí nedávají smysl. Například když si kvůli krytí najde na oko přítelkyni, je zván do barů a klubů, nebo jen obyčejná konverzace s perverzním Masukou,  či přátelským Angelem a řešení Debřiných problémů. Často z toho dokáží vzejít i dost vtipné momenty. Líbí se mi, že je seriál provázen myšlenkami Dextera, které někdy navozují pocit, jako by hlavní protagonista mluvil přímo na diváka. Je tím lépe vidět, jak Dexter začíná pociťovat emoce a vylepšuje to celkový vývoj hlavní postavy.

Seriál dokáže vytvořit skvělou a napínavou atmosféru, posílenou perfektní hudbou a hereckými výkony. Michael C. Hall je skvělou volbou a jako Dexter předvedl úžasný výkon. Ostatní herci mi přišli také perfektně obsazeni a zvlášť vyzdvihnout musím herce Johna Lithgowa, který dokonale ztvárnil roli Trinitiho, ze kterého díky němu opravdu šel strach.

Pro mě osobně je seriál srdcovka a přesto, že po osmi sériích v roce 2013 skončil, není moc jiných, které by ho překonaly. Ti z Vás, kteří příběh Řezníka že zálivu ještě neprožili, rychle to napravte, nebudete litovat.