Netflix již delší dobu nezůstává pouze u streamování převzatých filmů a seriálů, nýbrž se snaží o vlastní, veskrze úspěšnou produkci. V případě Frontieru si zvolil poměrně atraktivní téma rozvoje a osidlování nově objeveného kontinentu. Do hlavní role pak obsadil herce, který na sebe výrazněji upozornil účinkováním v seriálu konkurenční stanice HBO. V této recenzi se budeme soustředit pouze na první řadu seriálu.

Seriál Frontier s podtitulem V kůži nepřítele má být dobrodružným seriálem, který nám přiblíží osudy Britů, sídlících ve městě Fort James, indiánů, obývajících nespoutanou divočinu a uprchlíka, který se ihned stane loutkou pro chycení nepolapitelného zálesáka Declana Harpa. Toho ztvárnil charismatický Jason Momoa, nicméně jedná se o jediné známé jméno na seznamu účinkujících.

Pochvalu si určitě zaslouží ústřední znělka spolu s krásným grafickým znázorněním. Samotná náplň příběhu je veskrze jednoduchá, několik osob či skupin se přetahuje o moc, válčí za své vlastní zájmy nebo se snaží dosáhnout spravedlnosti ve formě odplaty. Nečekejte žádné výrazné zvraty, děj je to veskrze jednoduchý a přímočarý, což nutně nevadí, nicméně v tomhle atraktivním tématu je to na škodu. Podobně laděných seriálů je totiž jako šafránu.

Slabší příběh však nevadí, pokud je dobře servírován, ale tady narážíme na jeden ze zádrhelů. Tempo se nikterak nezvyšuje, seriál se neustále veze na klidné hladině, kterou nezvíří akční situace ani záludné intriky vedlejších postav. Kamera je statická, většinou snímá sevřený prostor, takže pohledů na krásnou přírodu se moc nedočkáme. Což je škoda, protože zálesáctví a indiáni přímo vybízí k zapojení krajiny do příběhu.

Ani od hereckých výkonů nelze očekávat kdovíjakou hitparádu, což je vzhledem k nenáročnosti seriálu do jisté míry ospravedlnitelné. Jason Momoa se už od Hry o Trůny umí pouze zle tvářit, emoce neprojevuje, což je však do určité míry dáno scénářem, neboť o charakteru či minulosti postav se toho příliš nedozvíme. Do hlavní role mi vůbec neseděl, představoval bych si „špinavějšího barda“, Momoa je příliš uhlazený a učesaný, jako by vyšel od kadeřníka, a nikoliv z indiánského stanu. To je obecně problém i jiných postav, neboť některé z kostýmů mi přišli nevhodné a připadalo mi, že se herci zapomněli převléct ze svých šatů do připravených rekvizit.

Postavu, která by divákovi, trvaleji uvízla v paměti, byste hledali marně. Většina z nich jen nevýrazná a zaměnitelná a hraje pouze to, co musí.

Bohužel výrazné živosti či pestrosti nedoznaly ani kulisy. I když se třeba děj odehrává ve velkém městě, kamera nám z něj nenabídne více než pohled na pár budov, většinou nabarvených křiklavými a pro mě osobně rušivými barvami. Interiéry jsou spíše poloprázdné a nepůsobí dojmem, že v nich někdo žije či pracuje, vyjma hospody.

I když recenze vyznívá kriticky, vyložený propadák to není, jen od něj člověk nemusí očekávat příliš mnoho. Zvoleným zpracováním totiž dává jasně najevo, že si neklade vyšší ambice a chce pouze dočasně zabavit. Na dlouhé zimní večery stačí, avšak v jednom sledu ho pravděpodobně neshlédnete.

Seriál je dostupný na platformě Netflix s českými titulky. K dispozici jsou všechny tři řady.