Španělský trhák André Baíze s názvem La Cara Oculta.  Nastíněna záhada, která vypadá jako v každém druhém béčkovém filmu… ovšem počkejte si!

Pokud čekáte klasické španělské psychologické drama se spoustou postav, u kterých nevíte, jaké mají pohlaví (Gracias, Almodovar!), jídlo a pařby, tak u snímku La Cara Oculta (Skrytá tvář) se nedočkáte. Toto mysteriózní drama vás nejdříve strhne skvělým podcastem, potom se zamilujete do prostředí a později vás rozdělá samotný děj. Hojně se zde také objevuje střídání nálad a prostředí: v jednu chvíli jste na slunné pláži ve Španělsku za chvilku vnímáte temnou atmosféru Kolumbijského domu.

Jen se nedívejte na TRAILER!!! Nepochopitelně totiž celou záhadu vyzradí ještě dřív, než vás uvede do samotného děje.

Děj se odehrává v Kolumbii, v Bogotě. Hned na začátku se dozvíme, že dirigent Adrian (Quim Gutiérrez) postrádá svou přítelkyni Belén (Clara Lago). Její zmizení vyšetřuje policie, která pochopitelně podezřívá i samotného Adriana. Do života mu vstoupí druhá žena, Fabiana (Martina García). Fabiana má malé prsa, ale je hezká. Adrian bydlí v nádherném domě, přesně v takovém, který byste chtěli – obrovská okna, nekonečná zahrada. Na druhou stranu v noci trochu strašidelný. S příchodem Fabiany dům ještě získá na strašidelnosti, protože se zde začnou dít divné věci. NEDÍVEJTE SE NA TRAILER!

Kromě strašidelného domu a Fabianiných prsou je La Cara Oculta také o tom, jakou roli ve vztahu hraje  vzájemná důvěra a komunikace. Také se naučíte zvažovat možnosti ještě před tím, než sáhnete po nějakém řešení.

Film ukazuje celou záhadu z tří perspektiv – Adriana, Fabiany a Belén. Někdy to může být nudné a spád filmu se poněkud zpomaluje, ale pokud se pokaždé vcítíte do té osoby, která příběh vypráví, tak se rozhodně nudit nebudete!

Pro milovníky (či otroky?) španělštiny je to také velký zážitek. Sprostými slovy se zde nešetří. K zachování autentičnosti doporučuji původní dabing a české titulky. Nemusíte být zrovna španělštináři, ale rozhodně se vám to bude více líbit. „HIJA DE PUTA!“

Konec může být pro někoho až dost otevřený. Skoro křičí po pokračování. Ale to se právě nikdy nesmí stát. Proto je La Cara Oculta tak úžasný film. Můžete si domyslet, jak to bylo dál a nekazíte si fantazii. Záhada je vyřešena. Pravdou je, že se hned objeví další, ale co víc byste chtěli. Já myslím, že osudy postav jsou zpečetěny. Optimisticky to rozhodně nevidím >:D

Garantuji Vám, že tento film budete v hlavě nosit ještě hodně dlouho. Přemýšlet, co byste asi dělali vy…