Dnes se podíváme na seriál Gunpowder, historické drama z počátku 17. století, z doby, kdy Anglii vládne Jakub I. a katolíci jsou pronásledovanou skupinou. Skupina mužů vedená Robertem Catesbym se tomuto rozhodne postavit a pomocí střelného prachu odpálit parlament a zabít tak krále.

Gunpowder, minisérie od stanice HBO, mi osobně přijde velice povedená. To, že má pouze tři epizody seriálu prospělo, nic není natahované a děj se posouvá ideální rychlostí. Jelikož seriál popisuje z většiny přípravy na atentát a ne atentát samotný, musíte se připravit, že nebude celý seriál čirá akce. Nemusíte se ale bát, i tak si akce užijete dost.

Pronásledování a popravy katolíků byly brutální záležitosti a stejně je na tom i seriál. Gunpowder se nebojí ukázat i všemožné „praktiky“, které se používaly na výslech, nebo popravy a to může některým divákům pokazit zážitek, jelikož jsou velmi detailně znázorněné. Děj se věrně drží skutečných událostí a setkáme se s postavami, které skutečně žily, počínaje Jakubem I. a konče Guyem Fawkesem.

Hereckému obsazení kraluje Kit Harington, kterého jistě znáte jako Jona Snowa ze seriálu Game of thrones. I když byl právě Kit Harington hlavním lákadlem, nebyl jediný, který na obrazovce exceloval. Mezi ostatní hvězdy patří Liv Tyler (Arwen z trilogie Pán prstenů), Mark Gatiss (Mycroft ze seriálu Sherlock), nebo Tom Cullen (Landry v seriálu Knightfall). Všichni herci předvedli skvělé výkony a nemám co vytknout.

Abych to na závěr shrnul, Gunpowder je skvělým historickým dramatem, který se nám nebojí předhodit surovou realitu. Stanice HBO seriál vydala v roce 2017 a má tři epizody. Pokud vás recenze zaujala, nebo se vám nechce na Kita Haringtona čekat až do dubna na novou sérii Game of thrones, můžete si čas zkrátit tímto seriálem.

Trailer: