Do kin přichází nový Hellboy! Mnoho diváků se obávalo, že bude film katastrofou. Já jsem se o tom šel přesvědčit osobně, tak se pojďme podívat na to, jestli to tak opravdu je a jak si náš oblíbený pekelný zplozenec vede.

Hellboy se vrací a s organizací Úřadu paranormálního výzkumu a obrany (ÚPVO) tentokrát čelí hrozbě, při které může být zničen celý svět a kořeny má až u samotného krále Artuše! To ale nejsou jeho jediné problémy. Zvládne Hellboy odvrátit nebezpečí a zachránit tak svět?

Příběh filmu mi až na pár malých výjimek přišel bohužel dost klišé. Nemůžu Vám toho o něm příliš napsat, aniž bych nevyzradil děj, ale pokud se na film podíváte, sami zjistíte, že je předvídatelný a v několika ohledech se může zdát i trochu nepřehledný. Snímek měl samozřejmě i světlé chvilky, humor byl podle mého názoru úžasný a líbí se mi, že se film narozdíl od svých filmových předchůdců příliš nepáral s přístupností, a ve filmu je tak hodně krve. Tím samozřejmě nemyslím, že násilí dělá filmy lepšími, ale do téhle tématiky mi to sedí.

Hlavní hrdina, Hellboy, kterého ztvárnil David Harbour (znát ho můžete ze seriálu Stranger things), mi polovinu filmu připadal jako teenager, který si prochází fází rebélie proti rodičům. Nemyslím si, že to je chyba herce, ale způsobu, jakým byla napsána jeho postava, herec samotný předvedl dobrý výkon. Ian McShane jako profesor Broom se mi velice líbil a snadno si pro sebe ukradl každou scénu, ve které byl. Ostatní postavy se mi zdály poněkud jednotvárné a herecké výkony obyčejné.

Efekty ve filmu byly až na jednu výjimku dobře zvládnuté. Posledních patnáct minut to bohužel zkazilo. Divákům byla totiž předvedena lavina digitálních efektů, které filmu velice uškodily.

Celkově měl snímek své světlé i tmavé stránky. Kdybych ho chtěl přirovnat k filmům s podobným žánrem a tématikou, tak by si vedl slušně. Z hlediska filmů obecně to tak bohužel ale není. Samozřejmě tím nemyslím, že byste film měli hned zavrhnout. Naopak, pro některé může být Hellboy příjemným a vtipným filmem. A pozor, neodcházejte z filmu předčasně. Hellboy nemá jednu, ale dvě potitulkové scény, tak je nepropásněte. Zde se můžete podívat na trailer:

Podělte se o svůj názor: