Po dlouhých měsících čekání, oprav a všelijakých připrav jsme se konečně dočkali. Do kin přiběhl celovečerní film s jednou z nejznámějších japonských herních postav 20. století a my Vám přinášíme stručný pohled.

Jak si film pohrává s příběhem? A co Jim Carrey?

Odpověď je naprosto bravurně. Hned na začátku je třeba zmínit, že snímek nebyl natočen podle knihy a ani žádného textového podkladu. Neexistují komiksy se Sonicem, proto se mi  tvůrčí finální produkt od režiséra Jeffa Fowlera  líbil o to víc. Na začátku sledujeme Sonicovo (hlas Bena Schwartze) dětství a vidíme rodnou zemi, na které ovšem přestalo být bezpečno, a tak jej skrz prstencový portál stará sova učitelka (hlas Donny J Fulks) poslala k nám. Zde poznává ,,Pana doughnutů“, strážníka se smyslem pro humor Toma Wachowskiho (James Marsden), jeho manželku Maddie (Tika Sumpter) a také celou její rodinu. Sám se musí vypořádat se svou povahou, svými cíly a uvědomit si, jestli vůbec někam patří. Samozřejmě by se vše neobešlo ani bez hlavního záporáka, kterým je stejně jako v herní předloze Dr. Ivo Robotnik (Jim Carrey). Carrey si svou roli užívá naplno a dokonce bych se nebál říci, že snad nejvíce ze všech. Jde vidět, že ačkoliv je herci téměř 60 let, od hraní ho to nijak neodrazuje a stále má někde v hloubi duše to srdce dítěte, které ho nutí dělat všelijaké vylomeniny a tančit radostí při každém vystřeleném náboji.

Jak se vydařila hudební stránka a digitální efekty?

Hudební podklad se příjemně povedl a kromě klasické herní znělky, bez které by to nebylo ono zde zazní i spousta známých hitů. Nechybí ani ty od skupiny Queen (Don’t stop me now) která je v posledních letech stále víc a víc oblíbená a skrze své písně známá. Nic nepřerušuje dialogy, vše je hezky slyšet a tam, kde se to hodí, hudbu zkrátka uslyšíte. Do akčních scén písně a instrumentál skvěle zapadá.

Animace dosahuje v tomto snímku na vrchol a narozdíl od Detective Pikachua pohyb animovaného Sonica není tak trhaný, umělý (pouze zblízka v některých scénách) a celkově Vám CGI (digitální efekty) nijak nepřekáží. Zmínit musím závěrečných pár scén, kdy Sonic běží takovou rychlostí, že se najednou jeho dráhy několikrát zkříží a vznikne nádherná modrá hvězda. V průběhu stopáže jsem musel jen žasnout, kam jsme se za ty roky v technice posunuli. Většina diváků ještě před půl rokem prskala na původní design a vzhled oblíbené postavy, nyní se názory právem obrátily o 180°.

A co humorná stránka?

Tady se dostáváme k jádru věci. Humorná stránka je zde mířena především na děti, ratolesti a první stupeň základní školy, což pro někoho vůbec nemusí být na škodu – mně osobně to ovšem v některých momentech vadilo. Dvakrát se mi jako 17letému stalo, že jsem se v kinosále zasmál upřímně a nahlas, jinak šlo ale především o krkání, prdění a zkrátka takový ten dětský infantilní humor. Co ale nelze upřít, jsou jednotlivé narážky na videoherní klasiku, dobovou atmosféru a příběhovou linku Sonica s dalšími herními charaktery, pro které si tvůrci na konci filmu otevřeli zadní vrátka.

Závěrem

Ježek Sonic nabízí plnohodnotnou dětskou zábavu spojenou s dramatickými a emocionálními prvky, u kterých je třeba i malinko zapřemýšlet. Nejedná se o film století a ani nám film neservíruje bůhvíjaké ambice – je skromný, drží se při zemi a září pohodovou atmosférou. Na nic si nehraje a to je fakt, díky kterému je snímek ohodnocen krásnými 4/5.

Animace
Herecké výkony
Adam Pospíšil
Filmy, seriály, superhrdinové a hudba - to je můj život. Místo pátečních vymetaček klubů s pořádnou dávkou alkoholu v krvi trávím večery u počítače a píšu pro Vás o tomto zajímavém a rozsáhlém světě plném nových a nových projektů. Mým nejoblíbenějším superhrdinou je Flash a hudebním producentem nizozemský DJ Martin Garrix. Na webu TVGuru působím od října 2019.