Před dvěma lety do kin dorazil restart původního filmu Jumanji z roku 1995, kde jsme mohli v hlavních rolích vidět třeba Robina Williamse či Kirsten Dunst (Spider Man, Marie Antoinetta). Novodobý snímek si vedl skvěle a utržil přes 1 miliardu dolarů, díky čemuž se studio Columbia Pictures rozhodlo vytvořit pokračování. Jak se povedl druhý díl dobrodružného filmu o přežití v divoké videohře ?

Jaký je příběh druhého pokračování?

Příběh filmu navazuje pár měsíců po konci prvního dílu, kdy se hlavní čtveřice školáků složená z osamoceného Spencera (Alex Wolff), Anthonyho ,,Chládi“ (Ser’Darius Blain), Marthy (Morgan Turner) a Bethany (Madison Iseman) vydává domů na zimní prázdniny. Všichni se mají skvěle a vypadá to, že si dokonce i Spencerův dědeček Eddie (Danny DeVito) se svým vnukem užije společně strávené chvíle, když na návštěvu dorazí Milo Walker (Danny Glover), se kterým přes 25 let Eddie vedl restauraci a kterého již roky neviděl. Bohužel se kvůli neshodám musel podnik zavřít a přejmenovat. Spencer, který stále nemůže překousnout rozchod, se rozhodne znovu vytáhnout důkladně schovanou a rozebranou videohru Jumanji, do které unikne a z níž jej následně musí parta kamarádů v kůži nebojácného archeologa Dr. Smoldera Bravestona (Dwayne Johnson), drsné průzkumnice Ruby (Karen Gillain), drobného zoologa Franklina (Kevin Hart) a obtloustlého skauta Profesora Shellyho (Jack Black) zachránit.

Kromě toho, že se příběh vrací do nebezpečné džungle plné hrochů, jedovatých hadů a pavouků nás tvůrci zavedli i na vyprahlé pouště, kde se hrdinové setkají se stádem pštrosů nebo do zasněžených hor, kde narazíme také na hlavního záporáka (Rory McCann). Grafická stránka zde vypadá opravdu parádně a při pohledu na jednotlivá zvířata rozdíl mezi pravým a digitálním kouskem opravdu nepoznáte. Jednotlivé lokace vypadají mohutně, rozmanitě a barvami jenom srší. Jde vidět, že si stejně jako u předchozího filmu dali tvůrci záležet a mysleli na každý detail, který potěší i oko náročného diváka. Míst je tady opravdu spousta a i když se nebude jednat o skok z mostu či sjezd po písku, ale o tvrdé rány zasazené do obličejů nepřátel, stejně si akční sekvence užijete.

Jak dopadla hudební stránka?

Hudební stránka neurazí, ale ani nepřekvapí. Kdybyste hledali soundtrack, který si zapamatujete a později pustíte před spaním, nenajdete jej. Opravdu se jedná o menší sekvence, kdy nepřátelé útočí a Vy se smějete, neb víte, že vše dobře dopadne. Záběry z výšky na zástup přecházející pouště, traviny a džungle podkládá poměrně hlasitý instrumentál, který je víceméně pro uši příjemný a opravdu si budete připadat jako v džungli.

A co příběh jednotlivých postav?

Je dobré rovněž zmínit, že si scénáristé Scott Rosenberg a Jeff Pinker promysleli bližší vztah mezi vedlejšími, leč pořád hlavními postavami Eddiem a Miloem, kteří se spolu mezi sebou na začátku hádali a panovaly mezi nimi především neshody. V průběhu filmu, kdy se mezi seniory tato problematika stále řeší však pomyslné slunce úměry začne vycházet a obě postavy končí s úsměvem na tváři. Styl, jakým se oba charaktery seznamují se svými herními avatary Dr. Bravestonem a Franklinem Finbarem je humorný, svěží a trvá tak akorát. S tím souvisí i nápaditost a předvídatelnost, což se ale u rodinné komedie dá pochopit.

Samotný scénář potom každou postavu rozvíjí a my se setkáváme s různými inovacemi, které našim hlavním hrdinům v jednotlivých misích dávají nový rozměr. Ať už jsou to slabiny v podobě písku, vystřelováku či speciálního ovoce z džungle, jedná se o vychytávky s nápadem, kdy se při jednotlivých krocích po mapě musí všichni dohodnout, jak pokračovat. Každou akci provází humor a vtipy, kterým se dá z plných plic zasmát a jen v málo chvílích si řeknete, proč zrovna tohle tam tvůrci dali. V tomto díle se do hry dostávají i nové postavy, respektive ty staré, ale v jiném těle. Jako majestátního koně v černé barvě a s křídly zde máme Bethany, která sice neumí mluvit – zato umí řehtat, čemuž rozumí Franklin a opět vzniká zábava, při které v kině neusnete. Osedlá si ji Alex (Nick Jonas), jenž nejenom Bethany, ale i dalším členům skupinky pomáhá řešit jednotlivé úkoly. Ze Spencera se tentokrát nestal pohledný svalovec Bravestone, nýbrž zkušená zlodějka Ming (Awkwafina), která si je ale nejistá stejně jako její hostitel, přičemž se nám zase odkrývá spoustu dialogů a společně strávených chvil, které diváka zaujmou a které vtipnou stránku převrátí vzhůru nohama.

Leveling up at the Berlin Premiere on the next stop of the #Jumanji Press Tour.

Zveřejnil(a) Jumanji dne Čtvrtek 5. prosince 2019

Jak dopadl záporák? A můžeme očekávat třetí díl?

Jak jsem již naznačil, tak po vyřešení všech úkolů a nástrah se skupinka dostává k záporákovi, který na své hrudi střeží hlavní klenot, bez kterého není možné návratu. Ten je zapšklý, nevýrazný a v podstatě se o něm v průběhu konce filmu nic nedozvíme. Jde z něho cítit ten tlak, kdy si tvůrci řekli, že nějaký zlý chlápek tam být musí a aby vypadal alespoň trochu nepřemožitelně, vybereme někoho, kdo má dva metry, je vousatý a po celou dobu mu nebude dělat problém se tvářit kamenně. O tom to je, a tak nečekejte žádné nebezpečí nebo snad postavu, která Vám po konci filmu zůstane zaražená v mysli. Vše skončí dobře a pro někoho i ještě líp. Kvituji, jakým směrem se vydala postava Miloa a jak dojemně byl snímek zakončen. Poté, co nám byla odhalena potitulková scéna je jasné, že si režisér Jake Kasdan věří na opětovný úspěch a zadní vrátka má tak otevřená. Jestli tedy třetí díl s hvězdným obsazením podobným tomuto vznikne, je zaručeno, že se máme nepochybně na co těšit.

75 %
Herecké obsazení a výkony
80 %
40 %
Vizuální stránka
85 %
Adam Pospíšil
Filmy, seriály, superhrdinové a hudba - to je můj život. Místo pátečních vymetaček klubů s pořádnou dávkou alkoholu v krvi trávím večery u počítače a píšu pro Vás o tomto zajímavém a rozsáhlém světě plném nových a nových projektů. Mým nejoblíbenějším superhrdinou je Flash a hudebním producentem nizozemský DJ Martin Garrix. Na webu TVGuru působím od října 2019.