Když bych teď prohlásil, že seriál Daredevil je to nejlepší, co vzešlo ze spolupráce Netflixu a Marvelu, tak by se mnou bez pochyby souhlasila převážná většina diváků. První série byla opravdu skvělá a získávala pozitivní ohlasy ze všech stran. Série druhá na tom sice nebyla už zas tak moc dobře, a tak si lidé začínali myslet, že to půjde stále z kopce. Avšak nyní, když mám za sebou zhlédnutí třetí série, vám můžu říct, že by to nemohlo být dál od pravdy. Tady je má recenze  rozdělená do několika bodů. (OBSAHUJE MENŠÍ SPOILERY)

Wilson Fisk

Návrat této postavy je to, na co se mnozí fanoušci (včetně mě) těšili ze všeho nejvíc. Wilson Fisk, neboli Kingpin, byl rozhodně jedním z hlavních důvodů, proč byla první série tohoto seriálu tak úspěšná. A to samé platí i pro tuto sérii. Vincent D’Onofrio zkrátka odvádí skvělou práci, jeho herecký výkon je naprosto úžasný a pokaždé, co se objeví na scéně, mám pocit, jakoby byl pro tuto postavu doslova stvořený.

Každopádně, na začátku se Kingpin stále nachází tam, kde jsme ho viděli naposled – ve vězení. Avšak, jak už trailer napovídal, netrvá to dlouho, než se z onoho vězení dostane a rozjede se tak jeho do detailu promyšlený plán. Až skoro do samotného konce to vypadá, jako by byl přede všemi minimálně o 5 kroků napřed. A přesně to se mi na tomto charakterů líbí. Není jako každý druhý záporák s určitým plánem, který se rozsype jak domeček s karet skoro ihned poté, co se ho hlavní hrdina pokusí zastavit. Ne. Wilson Fisk počítá naprosto se vším a má promyšlené veškeré své možnosti na odražení jakýchkoliv pokusů o narušení jeho geniálního plánu. Je sice nakonec poražen, ale to jen díky tomu, že se jeho úhlavní nepřítel zachoval jinak, než by kdokoliv čekal. A to mě přináší k dalšímu bodu…

Matt Murdock/Daredevil

Pokud jste viděli mini seriál Defenders, tak víte, že náš hlavní hrdina na tom není tak úplně nejlíp. Jen zázrakem přežil kolaps budovy a tak skončil v péči lidí z kostela, ve kterém strávil velkou část svého dětství. Má vážná zranění, jeho sluch je poškozený a nějaká motivace u něj v podstatě neexistuje. Je na dně. Avšak jakmile se mu jeho sluch spraví, tak první věc, co slyší, je to, že Wilson Fisk uzavřel dohodu s federálama a opouští věznici. V tu chvíli Matt okamžitě ví, co musí udělat.

Charakter Daredevila si projde v této sérii jistým vývojem, který je v podstatě klíčový k poražení Kingpina. Po několika neúspěšných pokusech o překažení jeho plánů je Matt Murdock úplně zlomený. Je ochotný udělat doslova cokoliv pro to, aby Kingpina zastavil, i kdyby to znamenalo ho vlastnoručně zabít. A přesně tohle je to, co se mi na Netflix/Marvel seriálech, především u Daredevila, tak moc líbí. Ta drsná realita, ten temný podtón, to silné zaměření na charaktery, na jejich vzájemné vztahy a jejich vývoj. A musím říct, že v této sérii to dovedli k naprosté dokonalosti.

Zdroj: Netflix

Bullseye

Bullseye, pravým jménem Benjamin Poindexter, je zcela nová postava v tomto seriálu, která se mi opravdu zalíbila. Nejenom, že je to asi zatím nejlepší pojetí této postavy, co jsem kdy viděl, ale dokonce i herecké obsazení je perfektní. Agent Poindexter je členem týmu FBI, který byl pověřen eskortováním a ochranou Fiska. Netrvá to dlouho, než si sám Kingpin povšimne jeho působivých schopností a rozhodne se, že toho muže rozhodně chce na své straně. Daredevil tak dostává protivníka, který se mu bez problému vyrovná v boji. Tyto dva charaktery mají mezi sebou velmi zajímavou dynamiku a já osobně jsem si užíval každou scénu, ve které měli spolu nějakou interakci.

A co vy? Měli jste už možnost podívat se na novou sérii Daredevila? Podělte se o svůj názor!