Komik, herec, scénárista, režisér a vždy zcela upřímný člověk s realistickým přístupem k životu. To je legendární Ricky Gervais, který v rámci své spolupráce s Netflixem stvořil seriál nesoucí název After Life. Zatím sice vyšlo jen pouhých 6 epizod, ale díky velmi pozitivnímu ohlasu a vysoké sledovanosti už je nyní potvrzena druhá série. Avšak jaká vůbec ta první série byla? Skutečně si zaslouží jakoukoliv chválu? Nebo je to jen marný pokus o stvoření nového originálního seriálu? (OBSAHUJE MENŠÍ SPOILERY)

Ústřední postavou seriálu je muž středního věku jménem Tony, kterého hraje sám Ricky Gervais. Tony žije osamělý a smutný život poté, co jeho milovaná žena zemřela na rakovinu. Cítil se příšerně a byl přesvědčený o tom, že jeho život už nemá žádný smysl. Jenže od sebevraždy ho odradil jediný pohled na jeho psa, fenu jménem Brandy, protože ví, že se o svého domácího mazlíčka musí postarat. Takže Tony pokračuje se svým životem, jen s jedním malým rozdílem. Řekl si, že se nebude držet zpátky. Vždy je na 100% upřímný, nebojí se ničeho a ke všem se chová tak, jak si myslí, že si oni zaslouží. A když se něco pokazí, tak se vždycky může zase navrátit k sebevraždě bez jakýchkoliv následků.

Na papíře se tato zápletka zdá být jako trochu neoriginální a možná dokonce i trochu nudná, avšak překvapivě je opak pravdou. Ricky Gervais s tímto materiálem dokázal udělat něco úžasného. V podstatě vzal své alter ego, které využívá především ve svých stand-up představeních, a s minimálními změnami ho vsadil do tohoto seriálu. Funguje to bezvadně, humor je přesně takový, jaký by se dal od Richyho čekat a dokonce i téměř každá vedlejší postava má něco do sebe. A to celé je zakončeno něčím, co zdánlivě i připomíná happy end.

Humor

Jak už jsem naznačil v předchozí části této recenze, humor má After Life vážně kvalitní a je na něm zcela jasně vidět, že je Ricky Gervais jeho strůjcem. Je cynický, nekompromisní a bez jakýchkoliv zábran, při čemž zároveň připomíná skutečný život a trochu si i utahuje z dnešního světa. Avšak pokud to ještě není zcela jasné, tak to rozhodně není zábava pro každého. Lidé, kterým jsou nepříjemné vtipy mířené na různé „tabu“ záležitosti, se pravděpodobně moc nepobaví. Avšak pokud neberete všechno v životě příliš vážně a víte, že je občas potřeba si i z vážných situací udělat srandu, tak je tohle seriál přesně pro vás.

Dokonce i v rámci hereckého obsazení nemám seriálu v podstatě co vytknout. Všichni své role zvládli opravdu moc dobře a dokonce i herci, kteří nejsou příliš známí, dokázali bez problému udržet krok s těmi většími hereckými esy. V After Life je dokonce k vidění i pár herců z extrémně populárního seriálu Game of Thrones. Například Tonyho otce hraje David Bradley, který ztvárnil v GoT roli nechvalně známého starce jménem Walder Frey. Každopádně tím chci říct, že Ricky dokázal dát dohromady působivou skupinu herců, kteří ke svým rolím perfektně pasují.