Na tvorbě tohoto filmu, který nese název Bodied, se podílelo mnoho rapperů, hudebních producentů a dalších lidí, kteří jsou velkou součástí Hip Hopu. A mezi nimi byl i samotný „Rap God“ Eminem, který zaujal místo producenta. Tento film se poslední rok promítal na různých festivalech, a teď je už i dostupný na YouTube Premium, takže jsem měl konečně i já šanci se na něj podívat. Tady je má recenze bez spoilerů rozdělená do několika bodů.

Hlavním hrdinou příběhu je učebnicový underdog jménem Adam (hraje Calum Worthy), který je student univerzity projevující velký zájem o kompetitivní rap, neboli „rap battle“. V podstatě už od samotného začátku je děj filmu zcela předvídatelný, takže v podstatě nehrozí, že by vás nějaká událost nějakým způsobem zaskočila. Ale i přes to vás dokáže film zabavit, tedy aspoň dostatečně na to, aby si udržel vaši pozornost, než přijde čas na další rap battle, které jsou bezpochyby tou nejsilnější stránkou celého filmu. Ale to trochu předbíhám…

Po prvních pár minutách filmu jsem si nemohl nevšimnout, že jeho děj má především fungovat jako komentář, možná dokonce i jako kritika, dnešní společnosti. Bodied se zabývá rasismem, politickou korektností, bojovníky za sociální spravedlnost a samozřejmě se jim tam podařilo i vmáčknout pár názorů na současného prezidenta Spojených Států Amerických, Donalda Trumpa. Já sice většinou nejsem velkým fanouškem filmů zabývajících se těmito tématy, avšak v tomto případě musím učinit výjimku a říct, že tvůrci odvedli v tomhle ohledu vskutku dobrou práci.

Humor

Tohle je bod, ve kterém, dle mého skromného názoru, film značně pokulhává. Po celou dobu sledování filmu jsem si nebyl jistý, na jaký žánr se to vůbec dívám. A mám takový pocit, že ani sami tvůrci tak úplně nevěděli, jakým směrem se vlastně chtějí vydat. Kdyby to bylo na mě, tak bych řekl, že by to mnohem lépe fungovalo jako čistokrevné drama, protože komedie zcela očividně není jejich silná stránka. Snažili se tam dostat víc než pár vtipů a rádoby humorných scének, které tam podle mě zkrátka vůbec nepasovaly a akorát mi kazily celkový požitek. Avšak já vím, že humor je zcela subjektivní záležitost, takže bych spíše doporučoval se na film podívat a utvořit si vlastní názor.

Zdroj: YouTube

Rap Battles

A nyní se konečně dostáváme k hlavnímu bodu této recenze. Rap battles byly pro mě tím hlavním zdrojem zábavy v tomto filmu. Nevím, jestli si je rappeři napsali sami, nebo je pro ně napsali lidé z produkčního týmu, ale každopádně bych chtěl říct, že odvedli zatraceně dobrou práci. V podstatě všechno bylo napsané tak dobře, až jsem chvílemi zapomínal, že se dívám na film, a ne na skutečný rap battle. Každý souboj měl zkrátka něco do sebe. Není víc co dodat.