Když v minulém roce vyšla třetí série populárního seriálu, málokdo by čekal pokračování. Děj totiž už dvě série nebyl o sebevraždě Hanny Bakerové a prodloužení o jednu další sérii se zdálo zbytečné. Nicméně letos v červnu dorazila na platformu Netflix závěrečná série 13 Reasons Why. Článek bude obsahovat SPOILERY.

Na konci minulé série jsme se dozvěděli, že pravý vrah Bryce Walkera byl Alex Standall, který vraždu za pomoci svých přátel svedl na mrtvého násilníka, Montyho de la Cruze. Celá skupina přátel si myslí, že jim to prošlo, dokud se neobjevil Winston. Winston je nový žák na Libety High a je tu jen z jednoho důvodu, chce zjistit, kdo doopravdy zabil Bryce Walkera.

Winston, FOTO: Netflix

Jednoho dne se na dveřích ve škole objevil nápis „Monty byl falešně obviněný„. Od té doby je všem jasné, že někdo zná pravdu. Nejhůř na tom je Clay Jensen, který doteď zápasil se svými psychickými problémy a navíc ho teď někdo chce obvinit z podvodu. Jeho život se pomalu rozpadá, přítelkyně Ani se s ním rozchází, kamarádi mu už nevěří a ke všemu Clay začal chodit k terapeutovi.

Jessica se pomalu mentálně hroutí, Alex objevuje svou sexualitu, Tony se uchyluje k boxu a Tyler se snaží jen žít svůj život. Tylera už nebaví, jak se o něj všichni bojí a nevěří mu, tak se rozhodl spolupracovat s policií. Ke všemu Justin, který právě přišel z odvykačky, se znova uchýlil k drogám, protože měl pocit, že v něj nikdo nevěří. Ke konci se dozvídáme, že Justin má AIDS a následně umírá v poslední emociálně nabité epizodě. Winston se dozví pravdu, ale rozhodne se nic nedělat, protože by tím jen ublížil své nové lásce – Alexovi. Ke konci se dozvídáme, že za tím nápisem byl Clay, který podvědomě chtěl, aby pravda vyšla najevo.

Celkově se čtvrtá série zdá až zbytečná. Sice dobře znázorňuje středoškoláky, kteří se vypořádávají se svými tajemstvými a vztahy, ale nepřináší v podstatě nic nového. Winston, který měl potenciál být tím neústupným „detektivem“, se objevil jen v pár epizodách, a to hlavně jako první přítel Alexe. Seriál výborně vyobrazil Justinovu cestu, udělal z něj příklad a poté ho pro to poslední drama prostě odšktrnul. Z toho fanoušci nebyli ani trošku nadšení. Navíc je série plná nezajímavých a zbytečných příběhů, jako je Tonyho boxování, Diego a jeho posedlost Montym, která nijak nevyústí, protože se zamiluje do Jessicy a nebo Zachovo pití. Nicméně poslední epizoda byla skvělé zakončení seriálu, kdy všichni společně zakopali Hanniny kazety a posunuli se dál v životě.

Jak se vám líbila poslední série? Dejte nám vědět do komentářů!