Barbadoská zpěvačka Rihanna, americký rapper Childish Gambino, pravým jménem Donald Glover, japonský režisér Hiro Murai a Donaldův bratr a scénárista v jednom Stephen se spojili a vytvořili 55 minut dlouhý film „Guava Island“ pro streamovací službu Amazon Prime.

Na začátku filmu nám animované intro doprovázené hlasem Rihanny stručně popisuje historii ostrovu Guava. Ten dříve vypadal jako ráj, ale poté, co na ostrov kvůli hedvábí přišli obchodníci a nadvlády se chopil „Červený“, se z magického místa stala průmyslová oblast. Místní obyvatelé musejí pracovat sedm dní v týdnu a to se nelíbí mladému hudebníkovi Denimu (Donald Glover). Ten si stojí za tím, že ostrov je stále rájem, ale lidé si toho kvůli práci neumí užít. Jeho dlouholetá přítelkyně Kofi (Rihanna) je úplně jiného názoru a chce se odstěhovat pryč. Deni chystá hudební festival, aby si místní odpočinuli od práce. S tím ale nesouhlasí „Červený“ a začne jednat.

Film se řadí k těm kratším, proto se tempo zdá ukvapené. Příběh je zajímavý, ale není čas na dlouhé repliky a vyprávění. Na druhou stranu nevidíme žádné nudné a zdlouhavé scény, u kterých by se nám zavírali oči. Snímek byl točen na Kubě a inspirován Brazílií, proto ostrov Guava působí reálně. Hlavní postavy ztvárnili Rihanna a Donald Glover, ale objeví se i Letitia Wright („Black Panther“) jako Kofiina kamarádka nebo Nonso Anozie („Hra o trůny“) v roli „Červeného“, jenž vládne ostrovu. Jeho role nám není pořádně představena, ale vypadá to, že „namakaný“ černoch ovládá vše, co se na ostrově stane. To pocítí i samotný Deni.

Childish Gambino několikrát ovládl světové hudební žebříčky, a tak není divu, že ve snímku i zazpíval a předvedl svůj osobitý tanec. Obzvláště scéna z továrny, kde Deni zpívá píseň „This Is America“ a je doplněn hlukem ze strojů, které vytvářejí melodii, dokáže diváka zabavit. Ve filmu zazní i „Summertime Magic“ nebo „Feels Like Summer“. Jen je škoda, že populární Rihanna byla spíše v pozadí a co se týče zpěvu, tak ze sebe nevydala jediný tón, což vypadá jako promarněná příležitost. To musíme vytknout i v případě Letitiy Wright, které scénář dovolil pronést jen pár vět. Pozornost se tedy ubírá hlavně na Deniho. V posledních minutách filmu nás čeká i zajímavé zakončení, a tak určitě stojí za to se na film podívat.

Film je točen na 16mm kameru se zrnitostí. To filmu přidává na retro atmosféře a spolu s Deniho odlehčeným outfitem navazuje pravou karibskou náladu. I přesto, že energický muzikál uteče jako voda, hodinka úplně stačí a zanechá na Vás příjemný pocit s chutí tančit na pláži v Havaně s koktejlem v ruce. Komedie je dostupná od 13. dubna pouze ve videotéce Amazon Prime a do kin se nedostane.

90 %
70 %
95 %