Do rukou se mi dostala kniha z nakladatelství Jota – Padesátka, která byla sepsána Oliverem Burianem podle stejnojmenného filmu Vojty Kotka. Stojí kniha za přečtení? To se dočtete níže.

dsc_0031

Hned v úvodní kapitole na první straně začíná kniha „zostra“. Pár sprostých slov na úvod, proč ne? Alespoň jde vidět, že to není čtení pro děti, ale pro dospělé kteří se u knihy rádi pobaví a také si mohou zavzpomínat na „zlaté sedmdesáté“ díky flashbackům do této doby.

Děj se odehrává na horách, konkrétně v Krkonoších. Mezi hlavní postavy patří Pavka Bulán, jeho syn Jura, Kateřina a její syn Honza Hilský. Pavka je typický horal a zapálený běžkař, který se snaží toto vzbudit i ve svém synovi Jurovi. Ten však spíš než dokončit každoroční Tříkrálovou padesátku, má na programu jiné padesátky… A s těmi se nezapomíná vyfotit… Třeba v krmelci! Příběh těchto 4 hlavních postav se postupně propojí a nakonec se dočkáme velmi zajímavého odhalení a také závěru!

Kladně hodnotím čtivost samotného příběhu, uprostřed knihy barevné fotografie z filmu a také obálka je graficky povedená.

dsc_0020

Vzhledem k tomu, že jsem viděla i film, mohu srovnávat. Díky tomu se mi do představivosti při četbě „pletly“ obličeje známých herců, kteří dostali své role v komedii. Ale to nebylo vůbec na škodu. Samotné porovnání kniha-film? Po shlédnutí filmu jsem si říkala, že si jej už určitě nepustím. Ale kniha mě velmi mile překvapila, a věřím že to je díky autorovi, který knihu sepsal. Popisy jednotlivých osob a aktuálních situací jsou velmi povedené. Zde jsem se jen utvrdila v tom, že kniha mi přinese vždy lepší zážitek z příběhu.

Doporučuji si přečíst a posoudíte sami! Pokud patříte mezi čtenáře, kteří hledají lehkou četbu proloženou humorem a nebude Vám vadit občasná vulgaritou, kniha se Vám bude líbit.

Knihu naleznete zde.