Do ruky se mi dostala tato kniha z nakladatelství Jota. Tento žánr nečtu, o to více jsem byla překvapená samotnou knihou a příběhem. Tuto knihu totiž si nepřečíst, by byla (alespoň pro mě) velký chyba. Autorka totiž vystihla děj na papír způsobem, který Vás nutí stále číst. Ale přitom si uvědomujete, že až dočtete – další stránky nebudou. Ještě aby to tak nebylo, když kniha získala ocenění New York Times Bestseller!

Hlavní postavou je osmnáctiletá Madeline Whittierová, která žije v „bublině“. Tu pro ni vytvořila doma její matka. Dívka totiž trpí nevyléčitelnou nemocí (SCID), díky které nesmí ven. Zabít ji může cokoliv, třeba jen kýchnutí v jejím okolí, prach, dotyk na stůl který byl utřen dezinfekcí…
Celý její život se odehrává v jejím domě. Filtruje se vzduch, žádné živé květiny, ve vstupní chodbě je dokonce dekontaminační komora… Žádné návštěvy, její jediný osobní kontakt je s mámou a ošetřovatelkou. Madeline sice občas přemýšlí, jaké by to bylo kdyby … mohla ven? Byla zdravá? Ale i tak si myslí, že jí ke štěstí toho zase tak moc nechybí. Až do dne, kdy se do vedlejšího dne nastěhuje čtyřčlenná rodina – rodiče, Kara a Olly. Najednou touží Mady po něčem jiném než je stereotyp online škola, knihy, filmy a zábavné hry po večeři s mámou. Olly ji natolik zaujal, že kromě výměny e-mailů přemluví i svoji ošetřovatelku, aby dovolila setkání. Vyměňují si denně zprávy a těší se na občasná osobní setkání. Když to zjistí její matka, vyhodí ošetřovatelku a Madeline zabaví notebook. Tím ztrácí dvojice možnost komunikace. Vše se ale zvrtne ještě více a nabere spád. Ollyho otec je alkoholik a ubližuje celé rodině. Jednou ublíží i Ollymu a Madeline to vidí z okna. A najednou se vyřítí ven a klečí vedle něj na ulici! To co by ji nikdy nenapadlo se najednou bezmyšlenkovitě stalo. Matka ji odtáhne domů, a začne kolotoč testů, kontrol a doufání, že se Mady nenakazila a nezemře.

To co ovšem v příběhu následuje dále, si nechám pro sebe. Druhá polovina knihy je totiž plná překvapení a zvratů, které byste nečekali. Nechci Vás ochudit o překvapení. Není to klasická romantika, kdy na začátku víte celý příběh. Když už myslíte, že znáte následující děj, autorka udělá „otočku“ a příběh posune úplně jinam. I když vše dopadne jak jste si na začátku možná mysleli, věřte, že si knihu užijete a bude číst jedním dechem plni očekávání, co se bude dít s naší mladou hrdinkou dál. V jedné chvíli ji litujete, v další si říkáte co blázní a následně ji považujete za velmi odvážnou… Stránky jsou doplněny o kresby a záznamy z jejího deníku, což knihu dělá zajímavější.

Určitě doporučuji k přečtení. Koupit ji můžete v nakladatelství Jota ZDE.
Koncem měsíce jde do kin i film podle této knižní předlohy.