Letošní rok nebyl pro filmový průmysl zrovna tím nepřínosnějším, avšak Palm Springs, romantická komedie, jež zazářila na festivalu Sundance v Utahu na přelomu ledna a února a do českých kin přichází v první půli srpna, by neměla uniknout vaší pozornosti.

Popsat děj celovečerního debutu režiséra Maxe Barbakowa, ve kterém hlavní roli bezstarostného Andyho ztvárnil Andy Samberg, znamená vyzradit hlavní zápletku. Tu tvůrci však odtajnili v traileru, takže se nejedná o klasický spoiler. Pokud však chcete být opravdu překvapeni a stejně jako já před vstupem do kinosálu nevědět o filmu žádné další informace, právě teď je ta správná chvíle, abyste přestali dál číst.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par Hulu (@hulu) le

Film se odehrává 9. listopadu ve městě Palm Springs asi 180 km východně od Los Angeles. Abe (Tyler Hoechlin) a Tala (Camila Mendes) se připravují na svůj svatební den a my se seznamujeme s Nylesem (Andy Samberg), jedním ze svatebčanů a přítelem družičky Misty (Meredith Hagner). Nyles, oblečen v havajské košili a koupacích šortkách, při obřadu vypije příliš mnoho plechovek piva a rozjede pořádnou show. To zapůsobí na Sarah (Cristin Milioti), svědkyni a sestru nevěsty Taly, která naopak holduje vínu.

Sarah a Nyles se vytratí ze svatby a rozloží si deku na jednom z kamenů, potom ale děj nabere na pořádných otáčkách. Diváci se dozvídají, že Nyles žije v časové smyčce, ze které nemůže ven. A ač se tomu Nyles snaží zabránit, do smyčky se ten večer dostane i Sarah, kterou ráno čeká nepříjemné překvapení – opět se probouzí do 9. listopadu a dne svatby.

Dnes, zítra, to je to samé.

Postupně zjišťujeme, že ani smrt není únikem a jediným řešením je naučit se společně žít každý den znovu a znovu a znovu… To ale není jednoduché, protože v době, kdy stejný osud potká i Sarah, Nyles žije ve smyčce už nějaký ten pátek a změnil na celou situaci názor – nic, co udělá, nemá smysl. Jediné, čím se dokáže zabavit a co ho každý den naplňuje, je opití se a šokování ostatních svatebčanů. Sarah se ale rozhodne konat a vymyslí plán, jak se nechtěného osudu zbavit.

Voir cette publication sur Instagram

Une publication partagée par NEON (@neonrated) le

Uvíznutí v časové smyčce nepatří u filmu k novým nápadům, tvůrci však přinášejí do známé tématiky svěží originalitu a jedinečnost. A přesto, že měli mnoho příležitostí sejít ze správné cesty a vytvořit béčkovou komedii s nezajímavým obsahem, přivedli na svět dílo, které si zaslouží pozornost veřejnosti. K tomu dopomáhají herecké výkony a chemie hlavních dvou představitelů. Příjemným překvapením je i J. K. Simmons, který se během 90 minut několikrát na plátně objeví.

Palm Springs prozkoumává minulost, přítomnost i budoucnost způsobem, se kterým divák dokáže soucítit a plně se ponoří do příběhu plného humoru a lásky. Sladkou tečkou nakonec je pak pocit, který snímek zanechá po opuštění kina. Ten se dá přirovnat k plavení se v bazénu s plechovkou piva v ruce, sluncem nad hlavou a vaším blízkým vedle vás na nafukovacím kousku pizzy.

Aerofilms přinese letní romantickou komedii do českých kin již 13. srpna.