Včera byly odvysílány poslední dvě části komiksového „crossoveru“ Crisis on Infinite Earths. První byla epizoda Arrow a zakončení sloužilo jako pilot pro 5. sérii Legends of Tomorrow. Recenze bude obsahovat spoilery, takže pokud jste epizody ještě neviděli, čtěte jen na vlastní nebezpečí.

Začátek 4. části se odehrává ve Vanishing Pointu (česky Bod Zmizení), kam se Paragoni dostali na konci předchozí části. Když už hrdinové ztrácejí všechnu naději, objeví se Oliver Queen, který se za pomoci Jima Corrigana stal entitou známou jako Spectre (česky Přízrak). Vysvětlí jim, že jejich jedinou možností je vejít do Speed Force a zastavit Mar Novu před vypuštěním Anti-Monitora. To se jim za pomoci padoucha Lexe Luthora podaří a poslední bitva proti Anti-Monitorovi se odehrává na Úsvitu Času (angl. Dawn of Time). Oliver-Spectre Anti-Monitora porazí a tím vytvoří nový Multivesmír, jehož cenou je Oliverova smrt.

„Dying is the easy part. The real heroes, they’re the ones who have to keep going.“  („Smrt je ta lehká část. Ti praví hrdinové jsou ti, kteří musí pokračovat.“) – Oliverova poslední slova.

Oliver jako Spectre. FOTO: reprofoto YouTube

Finální část začíná na nové Zemi, která slouží jako hlavní. Všichni „Paragoni“ zjišťují, že jsou na jedné Zemi, která je trochu jiná, než předtím. Například Lex Luthor je teď považován za hrdinu, Dig má syna a nově i dceru a Superman má dvojčata. Mezitím Nash Wells se probírá ve Star Labs a zjišťuje, že Anti-Monitor nebyl poražen a že se brzy vrátí dokončit, co začal. Tým hrdinů se spojí a za pomoci Rayovy „smršťující bomby“ se ve finální bitvě zbaví Anti-Monitora jednou pro vždy. Poté Barry Allen vytvoří Ligu Spravedlnosti (angl. Justice League), jako památku na Olivera a jako ochranu nové Země. Epizoda také obsahuje „camea“ jako například Green Lantern, Doom Patrol, Swamp Thing nebo Titans. Příjemným překvapením byl také filmový Flash v podání Ezry Millera.

Flash, White Canary, Black Lightning, Superman, Supergirl, Martian Manhunter, Batwoman. FOTO: reprofoto YouTube

Určitě se jedná o nejlepší crossover z celého Arrowverse a to už jen díky velkým cameům, jako je například Lucifer, Ezra Miller nebo Clark Kent ze Smallville. Klasicky tady najdeme hloupé a nelogické pasáže, které ale vynahrazují příjemné vizuální efekty a bojové scény. Povinnost pro každého, kdo sleduje alespoň jeden z pěti komiksových CW seriálů, určitě nebudete litovat.

Co se stalo s Oliverem? Když jsou teď hrdinové na jedné Zemi, budeme je vidět spolu častěji? Určitě nám dejte vědět do komentářů, jak se vám líbilo Crisis on Infinite Earths.

Herecké výkony
Vizuální efekty