Podívejte na fotky v galerii
Podívejte na fotky v galerii
Podívejte na fotky v galerii
Podívejte na fotky v galerii
Podívejte na fotky v galerii

Řekni to psem, radí v nové české romantické komedii režisér Robert Sedláček i hlavní představitelé Berenika Kohoutová a Štěpán Benoni. Čím je tento film zajímavý a proč se oblíbený režisér pustil do tohoto typu snímku? To vám napoví naše recenze.

Roberta Sedláčka můžete znát jako režiséra mnoha dokumentárních věcí (13. komnata, Štíty království českého), seriálů (České století, Bohéma, Život soudce A. K.), ale především filmů (Rodina je základ státu, Dědictví aneb Kurvaseneříká, Jan Palach nebo Promlčeno). V tomto případě se ovšem vydal směrem, který pro něj není úplně typický a klidně by mu mohl u některých diváků lehce zkazit reputaci.

Řekni to psem, Foto: Karel Cudlin, distr. Cinemart

Klasických českých „romanťáren“ totiž vzniká každý rok nespočet a mnohým už lezou krkem. Často nabízejí prakticky podobný scénář nebo dokonce i obsazení. Ani tentokrát se lehké přeslazenosti nevyhneme, ale tvůrci na to šli trošku jinak. Ústřední námět a značnou pozornost na sebe totiž strhli především pejskové. Okolo čtyřnohých kamarádů a pejskařství se to vlastně celé točí a bez nich by události vůbec nemohly proběhnout.

Jasně, je tu ona romantická zápletka s nečekanou zradou, prvotním oťukáváním a nakonec velkou láskou. Celé je to ovšem schované za roztomilostí nejlepších přátel člověka. Tvůrci si do filmu vybrali border kolie, které působí naprosto skvěle a rozhodně s nimi neudělali chybu. Ostatně i na tiskové konferenci k filmu byli přítomní a chovali se více než způsobile.

Díky nim dostává film zcela jiný rozměr. Pořád se najdou kritici, kterým film nebude vonět, ale získá si i řadu fanoušků právě ze strany milovníků psů. Aby to nevypadalo, že v něm nehrají kromě nich žádní lidé, musíme pochválit i ústřední páníčky. Štěpán Benoni (který momentálně září zejména díky Prima seriálu ZOO) se chopil své role nesmělého a trochu výstředního mladého muže se ctí a budete mu to žrát i s navijákem. I Berenika Kohoutová se do své postavy vžila a sluší jí to. Ostatně scénář má na svědomí její maminka a spisovatelka Irena Obermannová. Společně s již zmiňovaným režisérem Robertem Sedláčkem tak vytvořili velice zajímavý tým.

Do vedlejších rolí se dále dostali i zástupci zkušené generace Jiří Lábus a Taťjana Medvecká, nejlepší kamarádku si střihla Hana Vágnerová a lehce negativní postavu Igor Orozovič. Konečný součet herců s ještě několika dalšími vlastně není příliš velký, ale při psím doplnění zdaleka postačuje.

A za mě to všechno funguje. Nejsem pejskař, ale mám ty čtyřnohé potvory prostě rád. Díky jejich kouskům (rozhodně se jedná o vysoce vycvičené zástupce rasy) jsem se bavil od začátku do konce a skoro zatoužil vzít si jednoho z nich domů. Celý snímek je za mě poměrně vyvážený, není přílišně přeslazený od začátku do konce a rozhodně by mohl mít úspěch.

Společnost charismatických lidských i zvířecích představitelů vám bude po celou dobu příjemná a uplyne velice svěžím tempem. Stopáž se zastavila na 85 minutách, což je vlastně nakonec tak akorát. Je dobře, že se to rozhodli tvůrci vzít z trochu jiného konce, a přestože tu stále jsou prvky podobných filmů, dostáváme se i na trochu jinou rovinu.

Řekni to psem mě pobavilo i dojmulo. Dokážu si představit, že natáčení nemuselo být úplně jednoduché (i psy mají své dny), ale výsledek se rozhodně povedl. Nezbývá než popřát hodně návštěvníků a snad film zhlédne i nějaký jeho čtyřnohý fanoušek.

Zdroj: Autorský text