Gia Coppola, vnučka režiséra Francise Forda Coppoly a neteř Sofie Coppoly, spojila síly s bývalým Spider-manem Andrew Garfieldem a Mayou Hawke, dcerou Umy Thurman a Ethana Hawke, k vytvoření nového filmu Mainstream, který vykresluje odvrácenou stranu internetu a sociálních sítí.

Režisérka, která má filmařinu v krvi, se vrací po sedmi letech od svého debutu Palo Alto v hlavní roli s Emmou Roberts. Tentokrát se v intenzivní satiře Mainstream zaměřuje na slávu na internetu a její dopady.

Nejdříve se seznamujeme s Frankie (Maya Hawke), mladou dívkou žijící v Los Angeles a pracující v baru, která stejně jako miliony dalších touží po fanoušky sledovaném YouTube kanále, její videa ale sledují sotva desítky lidí. K úspěchu jí pomůže Link (Andrew Garfield), jenž sice pracuje jako maskot, má v sobě ale duši filozofa. Frankie Linka natočí při práci a kontroverzní video s maskotem slaví první stovky zhlédnutí.

Andrew Garfield a Maya Hawke ve filmu Mainstream, FOTO: La Biennale

Po několika dalších příspěvcích začnou vystrkovat své růžky sponzoři a manažeři hledající nového Jakea Paula (ten si ve filmu také zahrál). A tak se stane, že ti, kteří si z influencerů utahovali, skončí stejně. Vydělávající mašina, dříve nazývána Link, začne vystupovat pod názvem „No One Special“, tedy „Nikdo mimořádný“.

Následuje spuštění nové zábavné show, za jejímž scénářem stojí Frankie, objevitelka Linka, a Jake (Natt Wolff), kolega Frankie z baru a spisovatel začátečník. Soutěžící mají na výběr ze dvou možností – splnit úkol a dostat svůj telefon zpět nebo odejít s důstojností a zařízením, které zvládne pouze to, k čemu bylo vytvořeno – volat.

Ze začátku nevinná zábava se zvrhne v momentě, kdy „No One Special“ pod tlakem donutí divačku ke sdílení neupravené fotky s viditelnými mateřskými znaménky, které jindy schovává pod make-up, na Instagram. Následuje tragédie, ale moderátor si svou chybu stále neuvědomuje. „Vy jste ji zabili, ne já.“ A aby toho nebylo málo, vloží se do příběhu několik opravdových YouTuberů. To už ale přemýšlíte, zda jste doopravdy v kině.

Maya Hawke a Gia Coppola při premiéře na benátském festivalu, FOTO: ASAC, Jacopo Salvi

Tyto chvíle nám totiž Coppola servíruje jako kdyby právě objevila nové funkce na telefonu z roku 2013 – s mnoha emoji, rozpixelovanými záběry, obličejovými efekty ze Snapchatu a s popisky hodné Instagramu. A přesto, že to je k tématu, působí to stejně otravně jako TikTok. Koneckonců, zvracení emoji srdíček místo obsahu žaludku (ano, čtete správně) ani jinak působit nemůže.

I přesto, že se sedmatřicetiletý Garfield s protivnou rolí porval s důstojností, samotný jeho výkon neutáhne tíhu celého filmu. Ať chcete nebo ne, některé momenty vás přinutí smát se. To, které to budou, závisí na vašem věku a vztahu k sociálním sítím. Celkově film ale vázne a ukazuje nám až příliš mnoho nezajímavého. Původní myšlenka měla dobrý úmysl, avšak její zpracování vyústilo ve špatně vypadající komedii, která díru do světa neudělá.