Filmové adaptace podle herních pecek jsou v Hollywoodu velkým fiaskem. Nedávno mohl toto prokletí prolomit Assassin’s Creed, který však byl jen průměrnou záležitostí. Dalším na pořadí byl Tomb Raider. Povedlo se konečně přenést vše dobré ze hry na filmové plátno? Rozhodně ano a to je teprve začátek.

Přesně tak. Warnerům se to povedlo. Nový Tomb Raider je totiž jednou z nejlepších a nejvěrnějších adaptací hry vůbec. Film se silně inspiruje hrou z roku 2013, která znamenala pro herní Laru celkový restart a nová hra tak vyprávěla o jejích začátcích. Hra byla skvostná hlavně díky reálnému podání násilí na samotné Laře. Žádný Terminátor, jen mladá dívka, která dostává sadu všude kam se podívá. Bohudík, ve stejném duchu se nese i samotný film.

Zdroj: Imdb.com

Ten pojednává o dívce jménem Lara Croft, která je drzá, sebejistá a má ráda dobrodružství. Jednoho dne se dozví, že její otec, který zmizel před 7 lety, měl dvojí život. Toto zjištění přivádí Laru na nebezpečnou cestu, která jí zavede na ještě nebezpečnější ostrov, kde největším zlem nejsou démoni či bohové, ale lidé samotní. Lara tak musí zjistit, co se stalo jejímu otci a ještě k tomu možná zachránit svět.

Zdroj: imdb.com

Nejvíce na filmu, ač se to mnoha lidem příčí vyniká právě představitelka Lary Alicia Vikander. Do role se vžila maximálně a její vytrénované tělo na plátně potěší nejednoho muže. Je pravda, že co se týče vnadů, je Lara mírně okrojena, ale jedná se o verzi nového herního Rebootu a přesně podle toho měla hrdinka vypadat, takže za to jdou body nahoru. Další silnou postavou je Vogel v podání skvostného Waltona Gogginse, kterého můžete znát například ze snímku Osm hrozných. Jako obvykle si zde střihnul roli zápornou a opět si to užívá dosyta. Jeho postava je chladnokrevná a pro kulku do hlavy nejde daleko. Takže za postavy taky plusové body.

Zdroj: Imdb.com

A jak dopadlo samotné zpracování? Jako hráč mohu s klidem říct, že jsme se dočkali kvalitní verze. Film se nese na stejné vlně jako hra a tak zde nechybí Stealth, střílení z luku či šplhání. Taky jsem byl příjemně překvapen scénami, které jakoby z oka vypadli ze scén samotné hry a taková scéna na lodi či s letadlem Vám jen připomene ty hodiny strávené u konzole či počítače. Přesto to však do filmu není vsazeno násilně a vše má svůj jasný podklad i důvod. Výhodou je, že film si jde i vlastní cestou, takže nejde o úplnou kopii, což jsou další body navíc.

Zdroj: Imdb.com

Snímku nechybí autetičnost, takže když Lara dostane ránu, je to dostatečně procítěné i zahrané tak, aby Vás to bolelo taky. Filmu tedy vlastně není co vytknout. Jediná výtka by nejspíše směřovala k občasným horším efektům a někdy nepřehledné akci. Oba tyto faktory však nijak negativně snímek neovlivňují, takže je to jen menší vada na kráse.

Zdroj: Imdb.com

Takže nakonec bych jen rád dodal, že pokud nový Tomb Raider uspěje a to myslím hlavně finančně tak za 1. Můžeme čekat do dvou let dvojku s pravděpodobným názvem Rise of Tomb Raider a za 2. S filmy podle her se roztrhne pytel a je je otázkou času, kdy uvidíme Kratose z God of War nebo Nathana Drakea z Uncharted. Já osobně bych rád viděl i Bioshock. Pokud tedy váháte zda jít do kina, neváhejte. Ikdyž jste nehráli novou hru, film je zábavný a rozhodně poctivý. A pokud jste hru hráli, berte to jako bodíky navíc.

Chcete vědět víc? Původně měla hrát Laru její herní dabérka. Nakonec z toho ale sešlo.

Chcete vědět ještě víc? Dva dny zpět byl oznámen třetí díl herní Lary s názvem Shadow of Tomb Raider.

Hodnocení
Rollman
Filmy jsou má vášeň už od mala. Tento vztah je větší než cokoliv na světě. V oblibě mám nejvíc horory, ale mrknu na vše. Také si rád zahraji a mrknu na nějaký seriál. Mimochodem, už tu brázdím světem 24 let.
recenze-tomb-raiderNový Tomb Raider se jednoduše povedl. Z herní předlohy je vzato to nejlepší a Alicia Vikander do role sedla na 100% . Nechybí zde plížení, hádanky a dostane se i na ten luk. Posledních 30 minut lehce připomíná Indiana Jonese a film tak ode mě sklízí plusové body na všech frontách. Občas zamrzí nepřehledná akce a slabší CGI, ale nijak to film neshazuje. Rozhodně jeden z nejlepších dobrodružných filmů za poslední dekádu.