Článek vyzrazuje z děje jen úvod základní zápletky a spoilery jsou drženy na nutném minimu.

Před pár lety vtrhla na televizní obrazovky mladičká Kristen Bell coby Veronica Mars, středoškolačka, jenž pomáhá svému otci, soukromému očku a bývalému šerifovi, při jeho práci. Sama se pak pustila do vlastního vyšetřování vraždy své nejlepší kamarádky Lily, přičemž řešila i spoustu menších případů.

Veronica-Mars-Movie-SXSW-World-Premiere

Ke smutku všech fanoušků skončil seriál třetí řadou, ale oni to nevzdávali. Sepisovali petice a žádali, aby se jejich oblíbená hrdinka vrátila. Rozhodně na Veronicu nezapomněli a nezapomněl ani tvůrce seriálu, Rob Thomas. Během minulého roku přišli Thomas a herci s nápadem Kickstarterové kampaně. Ta svůj cíl splnila během prvních pár hodin a dokonce ho i několikrát převýšila. Tak se v březnu 2014 věrní fanoušci po sedmi letech dočkali svého vytouženého pokračování. A jak se tedy povedlo?

Veronica, která opustila staré zvyky i Neptun a vystudovala práva, se na začátku filmu uchází o práci v prestižní právnické firmě, když tu ji zastihnou zprávy o úmrtí bývalé spolužačky. A aby toho nebylo málo, přítelem zavražděné a zároveň hlavním podezřelým je Logan Echolls, Veroničina dávná láska. Když jí Logan zavolá o pomoc, vrací se Veronica do rodného Neptunu, aby mu pomohla najít právníka. Samozřejmě, kdo zná Veronicu, ví, že i přes svou snahu nechat tento život za sebou a žít v klidu, se nedokáže držet v pozadí a brzy se pustí do vyšetřování na vlastní pěst.

x-default

Snímek je příjemným návratem do Neptunu, kde se mnoho věcí během Veroničiny desetileté nepřítomnosti změnilo, včetně nového šerifa a jeho ne zrovna kalých metod, jenž tvoří druhou, menší příběhovou linii.

Ačkoli se Neptun změnil, můžete z něj cítit tu známou atmosféru seriálu, která ve vás vyvolá nostalgii. Tomu napomáhají narážky na samotný seriál i spousta starých, známých tváří; od Veroničiných přátel Wallace a Mac až po ředitele školy. U některých vás překvapí jejich proměna − řeknu jen, že titul za největší změnu byl udělen právem − a někteří naopak zůstali naprosto stejní (ano, myslím tím Dicka Casablancase). Kromě nich se dočkáme i tváří nových, ale také známých, jelikož se v některých vedlejších rolích ukázali slavní hollywoodští herci, jmenovitě například Jamie Lee Curtis nebo manžel Kristen Bell, Dax Shepard.

veronica.mars.2014.hdtv.x264-2hd[14-50-15]

Nového diváka asi snímek příliš neoslní a může pro něj být trochu matoucí, co se týká vztahů a početných cameo postav, fanoušky seriálu ale určitě více než potěší. Spíš než typický celovečerní film se totiž jedná o jednu dlouhou epizodu, která přinese kýžené uzavření příběhu Veronicy i ostatních postav. A také odpoví na jednu z nejžhavějších otázek: „Skončí nakonec Veronica s Loganem?“

Nezaujatě jde spíše o průměrný, možná lehce nadprůměrný krimi film. Jako správná detektivka nepostrádá Veronica Mars řadu podezřelých, porci napětí a samozřejmě Veroničin typický humor. Ovšem očima fanouška seriálu − a co si budeme povídat, pro ty je tento film dělaný především − jde o skvělý a zábavný snímek, díky kterému se vrátíte časem do dob, kdy tento seriál frčel na televizních obrazovkách, a připomenete si, proč jsme Veronicu Mars tak milovali.