Každý z nás jsme se alespoň jednou do někoho zamilovali. Možná jste si také říkali, co asi tato osoba zrovna dělá, a tak jste se podívali na instagram, nebo na facebook, jestli není něco nového ze života dané osoby. Přesto se vsadím, že to nikdo z vás nezatáhl tak daleko, jako Joe Goldberg v seriálu „You“.

V září 2018 vydal Netflix seriál, který celkem rychle zahltil internet kvůli svému tématu, stalkingu a tomu, jak mrazivě ukázal, že stalking nemusí zůstat pouze u pronásledování. Seriál sleduje příběh Joea Goldberga, který navenek vypadá, jako milý člověk pracující jako prodavač knih a ve volném čase žije úplně obyčejně. Co se ale stane, když jednoho dne do Joeova obchodu zavítá Guinevere Becková, mladá studentka univerzity a spisovatelka, která se Joeovi na první pohled zalíbí? Dokáže ji Joe získat? A kdo je Candace, bývalá Joeova přítelkyně, o které nikdy nechce mluvit?

Seriál, který byl natočen na motivy stejnojmenné knihy a mě na první pohled zaujal tím, že jako hlavní postava, kterou divák sleduje, je záporák Joe. Trochu mi to v jistých směrech připomínalo Dextera, jelikož nás seriálem také provázely Myšlenky hlavní postavy. Líbilo se mi poukázání na jeden z dnešních problémů a to nedostatečná ochrana a soukromí na sociálních sítích, jelikož si lidé často nechávají své profily otevřené a veřejné. Námět i zpracování bylo na jedničku, i když byly některé epizody natahované a akce byla často ponechána na posledních pár minut. Téma stalkingu bylo zpracváno skvěle a člověku to mohlo navodit lehkou paranoiu.

Často jsem na internetu čítal, že je seriál jedním z nejděsivějších, co lidé kdy viděli. Bohužel se toto poslední dobou vyskytuje často a ubírá to na uvěřitelnosti. Seriál nebyl děsivý lekačkami, ale tím, že zobrazoval téma a události, které nejsou daleko od reality.

Z hereckého obsazení jsem byl nadšený, jelikož herci předvedli skvělé výkony, hlavně Penn Badgley, představitel Joea, kterého můžete znát jako Dana Humpreyho ze seriálu Super drbna. Penn dokázal zahrát Joea úžasně a někdy z něj šel opravdu strach. Jako další za zmínku stojí Shay Mitchell, nebo mladý Luco Padovan, kteří oba zvládli roli také skvěle.

Celkově bych seriál zhodnotil kladně, téma bylo dobře zpracované, herecké výkony skvělé. Kdyby byly epizody o patnáct minut kratší, seriálu by to podle mého prospělo.

Seriál „You“ je mrazivou ukázkou toho, že každý nemusí být zdaleka takový, jaký se zdá. Zatím má jednu sérii o deseti dílech, ale již byla oznámena série druhá. Pokud jste seriál ještě neviděli, zde je trailer: