Jak jsme Vás již informovali, v posledních dnech probíhala akce Comic Con v Londýně a Itálii. Na těchto panelech byly postupně odhalovány různé informace okolo očekávaného seriálu Zaklínač, včetně traileru a oficiálně potvrzeného data premiéry. V našich následujících článcích najdete podrobné informace z těchto akcí. V tomto článku se podíváme na detaily, které byly rozebírány na tiskové konferenci „Lucca Comics and Games“, které se zúčastnily Lauren Schmidt Hissrich, Freya Allan a Anya Chalotra. 

R: Kolik je novel a jak je plánujete přizpůsobit?

L: Začněme jednoduchými otázkami! Vždy jsem byla velkým fanouškem ochránce nevinných a příběh Geralta z Rivie mě vždy fascinoval. Všechny knihy jsem přečetla rok předtím, než mě Netflix kontaktoval, abych pracovala na seriálu Zaklínač. Nebylo vůbec snadné je přizpůsobit. Mým úkolem bylo rozhodnout se, jak nejlépe vyprávět téměř čtyři tisíce stránek příběhu rozdělených do osmi knih a představit tento fascinující příběh široké veřejnosti. Okamžitě jsem se rozhodla provést změnu, a to ukázat Ciri a Yennefer od samého začátku. Kdybych se přesně řídila časovou osou z knížek, musela bych čekat tři série, než představím Ciri. Místo toho jsem chtěla, aby tyto ženské postavy byly kompletní již v době, kdy se setkají s Geraltem. Myslím, že publikum v seriálu pozná spoustu knih. Spisovatel Andrzej Sapkowski mi hodně pomohl vytvořit si vlastního ducha tohoto příběhu. Řekl mi, o co primárně jde: nefunkční rodina, tři sirotci, kteří musí ve světě najít své místo, považují se za outsidery a jsou přesvědčeni, že nikoho nepotřebují, ale jsou si souzeni. A pak je tady politický aspekt, který prozkoumáme: sexizmus, rasizmus, xenofobie a být ignorovaným přistěhovalcem v tomto světě. A nakonec magie, monstra a dobrodružství, které jsou charakteristickými rysy tohoto seriálu.

R: Anya, Freya, řekněte nám, jaké jsou Vaše postavy.

A: Yennefer je čarodějka. Fanoušci novel ji znají jako opravdu tvrdohlavou a v tomto příběhu se také setkáme s její minulostí. Potkáme ji jako čtrnáctiletou (přesně jak v knihách) a budeme svědky jejího progresívního vývoje. Očividně uvidíme její vztah s Geraltem a především to, co pro ni znamená moc. Má obrovské srdce a je to chytrá a tvrdá žena.

F: Cirilla je princezna Cintry. Vždy žila v bublině, chráněná před okolním světem a jeho surovostí, ale zároveň je velmi zvědavá a právě z toho důvodu se ji lidé, kteří ji milují, snaží co nejvíce chránit. Na začátku seriálu se rozhodne, že chce vědět více, snaží se dostat z této „bubliny“. Také se s ní seznámíme tehdy, když bude začleněna do brutálního světa, který nikdy předtím nezkusila. Zde uvidíme také její zranitelnou stránku, ale také odhalíme její odhodlání. Ciri neví, co dělá, a proto se toho musí ještě hodně naučit. V průběhu seriálu se hodně změní.

R: V knihách se také setkáváme se vztahem mezi protagonisty a osudem…

L: Nejdříve jsem musela pochopit rozdíl mezi osudem a předurčením, abych porozuměla tomu, jak se s tím vypořádat v seriálu. Předurčení je to, co nemůžeme změnit navzdory našim rozhodnutím, zatímco osud lze změnit. Stává se to například tehdy, když se Geralt odvolává na „zákon překvapení“. Vyžaduje to cenu, o které příroda nic neví, a to má dopad na jeho osud, protože získá dceru Ciri. Co uděláte, když Vaše volba změní Váš osud? Jak se přizpůsobíte?

R: Jaká byla Vaše představa o seriálu? Víme, že se bude lišit od videoher, ale co animace a CGI (vizuální efekty)?

L: Pro mě bylo velmi důležité zaměřit se na povídky, které však nemají přímou narativní linii. Mým úkolem bylo prostřednictvím povídek spojit tři protagonisty se třemi samostatnými příběhy dříve, než se setkají. Pak jsem udělala dodatky: například Ciri cestuje v určitém okamžiku sama, což ale znamená, že nemá s kým mluvit, takže jsme museli přidat postavu, která to změní. Tyto změny sice nerespektují zdrojový materiál, ale jsou užitečným doplňkem příběhu. Pokud jde o videohry, které jsou také založeny na knihách, považuji je za krásné, ale snažili jsme se od nich distancovat. Pokusili jsme se udělat něco jiného, abychom se neopakovali. Například existuje tolik CGI efektů pro monstra, ale pokaždé, kdy to bylo možné, použili jsme speciální efekty a protetiku. Natáčeli jsme v pěti různých zemích a zkoumali jsme mnoho míst.

ČLÁNEK POKRAČUJE NA DALŠÍ STRANĚ.

-reklama-