Skupina Nova díky svému kvalitnímu a atraktivnímu programovému schématu s úspěšnými formáty zůstává v první polovině roku 2022 na pozici jedničky na televizním trhu u diváků 15-54 jak v celodenním podílu, tak v prime-time. Jarní schéma bylo plné oblíbených stálic, napínavých show i úplně nových formátů. Skupina Nova je tak už od startu měření v roce 1997 na jednoznačném prvním místě v televizní sledovanosti u diváků 15-54.

-reklama-


Skupina Nova v první polovině roku 2022 obsadila první místo v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–54 v prime time s 35,44 % i v celodenním vysílání s 32,85 %. V celodenním vysílání dosáhly stanice Skupiny Nova v prvním pololetí v cílové skupině 4+ průměrného reache (počet diváků, kteří alespoň tři minuty kontinuálně sledovali dané stanice) 4,264 milionu diváků denně.

Největšího podílu na sledovanosti v rámci Skupiny Nova dosáhla hlavní stanice TV Nova, kterou sledovalo v prime time průměrně 25,02 % diváků v CS 15-54 u televizních obrazovek. Tematické stanice v první polovině roku 2022 v celodenním vysílání zaznamenaly 11,45 % share v hlavní cílové skupině 15-54. Z tematických stanic se na jaře nejlépe dařilo stanici Nova Cinema, která měla v celém dni v cílové skupině 15-54 podíl na sledovanosti 4,83 %.

Televizní noviny se stále těší vysoké sledovanosti a potvrzují pozici nejsledovanějšího televizního zpravodajství na českém trhu, kdy v jarní sezoně dosáhly průměrného podílu na sledovanosti 34,39 % v CS 15-54. Rekordní podíl na sledovanosti v letošním roce zaznamenaly Televizní noviny v úterý 1. února 2022, když dosáhly 42,98 % share v cílové skupině 15-54.  

Podvečery pravidelně patřily oblíbenému seriálu Ulice, který běží na televizních obrazovkách již sedmnáctou sezonu. Pořad sledovalo v průměru 34,35 % diváků CS 15-54 u TV a každý díl si tak nenechalo ujít v průměru 1 065 000 diváků starších 4 let. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o meziroční nárůst podílu na sledovanosti o 6 %. Seriál bodoval zejména u mladšího ženského publika (42,84 % share Ž25-34). Mezi divácky úspěšné se řadila i vědomostní soutěž Na lovu pod taktovkou moderátora Ondřeje Sokola (share 29,51 % v CS 15-54). Neméně úspěšné se staly speciální díly soutěže Na lovu: Hvězdné speciály (share 24,72 % v CS 15-54), na které se diváci mohou těšit i na podzim.

Na Lovu, FOTO: distr. TV Nova

Kriminální seriál Specialisté, stálice televizní obrazovky, v jarním schématu po dobu 21 večerů sledovalo v průměru 1 213 000 diváků starších 4 let. Případy ze zákoutí Prahy si každé pondělí večer nenechalo ujít 25,24 % diváků v CS 15-54 u TV. Ve srovnání s podzimní sezonou 2021 se jedná o nárůst podílu na sledovanosti o 9 %. I další detektivní seriál sklízel úspěch. Jedná se o nový kriminální seriál Odznak Vysočina, který pravidelně sledovalo 26,59 % diváků v CS 15-54 u TV. V průměru za 8 odvysílaných dílů se na seriál z prostředí krásné Vysočiny dívalo 1 135 000 diváků širší věkové skupiny 4+.

Na své si v minulém roce přišli i fanoušci jiných žánrů. Ti se dočkali nových dílů reality show Výměna manželek, která v první polovině roku dosáhla na 28,42 % share v CS 15-54. Výborně si vedl i devátý ročník zábavní show Tvoje tvář má známý hlas, který v průměru sledovalo 23,68 % diváků u TV v kategorii 15-54 let. V širší cílové skupině 4+ pěveckou soutěž v průměru sledovalo 759 000 diváků a nejvíce zaujala ženy v CS 15-24 let, jejichž podíl na sledovanosti dosáhl 35,10 %. V neposlední řadě se vrátila na obrazovky nejdrsnější reality show tohoto roku Survivor Česko & Slovensko, kterou po dobu 32 večerů sledovalo v průměru 23,69 % diváků CS 15-54 u TV. Nejvyšší podíl na sledovanosti byl mezi mladými ženami, a to skvělých 47,99 % v CS Ž15-24.

Online úspěchy

Rekordní návštěvnost během prvního pololetí 2022 překročil zpravodajský portál TN.cz s průměrnou měsíční návštěvností 3 312 834 reálných uživatelů a celkově TN.cz zaznamenalo 221 908 705 zobrazení (page views). Nejvíce sledovaným pořadem Novaplus byla dlaždice seriálu Ulice, která zaznamenala přes 14,5 milionu video views od začátku roku. Výrazně také stoupá zájem o předplatné Voyo, které disponuje nejen neustále se rozšiřující prémiovou nabídkou filmů, seriálů, dokumentů z domácí i světové produkce, ale především postupně vznikajícími původními formáty.

Zdroje: TV Nova prostřednictvím ATO – Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, ke dni:1. července 2022; SPIR – NetMonitor

-reklama-