Na televizní pořady se děti od 3 do 15 let dívají v průměru zhruba dvě hodiny denně. Čím jsou starší, tím častěji si televizi pouštějí v mobilním zařízení, obvykle v tabletu. Konkrétně české děti si dle statistik chytré internetové televize Kuki každý den pustí jeden díl svého oblíbeného seriálu. Nejčastěji se přitom jedná o animovaný titul ze zahraniční produkce.

-reklama-


Děti od 3 do 15 let se dle výzkumu britské vládní agentury Ofcom dívají na televizi průměrně asi 13 hodin a 20 minut týdně. S přibývajícím věkem přitom mění velké televizní obrazovky za jiné přístroje, nejčastěji za tablet – zatímco tříleté a čtyřleté děti sledují televizní pořady jinde než v televizi jen ze 30 procent, u dvanácti až patnáctiletých je tento podíl již 62 procent. Dle toho lze konstatovat, že se v posledních letech vzrůstající oblibě těší internetové televize, které právě sledování televizních pořadů na mobilních zařízeních umožňují.

Děti milují animáky a průměrně si přes týden pustí 7 dílů

A co vlastně v televizi sledují české děti? Podle dat z roku 2018 mají tuzemské děti z kanálů pro ně určených nejraději ČT:D, který sleduje více než pětina dětí od 4 do 12 let. „Velké oblibě se u dětí těší zahraniční animované seriály. Mezi našimi malými diváky jsou nynějšími favority ‚animáky‘ Elena z Avaloru – který se sledovaností velmi blíží sledovanosti například oblíbených seriálů Ulice nebo Simpsonovi – a dále pak Mickeyho klubík a Jak vycvičit draky,“ prozrazuje Vladimír Tovarňák, vedoucí prodeje internetové televize Kuki, s tím, že průměrně dětský divák týdně zhlédne sedm dílů seriálu. „Můžeme tedy usuzovat, že se děti dívají například před spaním každý večer na jeden díl svého oblíbeného pořadu,“ dodává. Právě v Kuki z celkových 33 tisíc titulů napříč žánry podle něj dětské pořady tvoří téměř třetinu nabídky. Nově zde malí diváci mohou sledovat všechny díly české animované klasiky O krtkovi, příběhy O pejskovi a kočičce i minisérii O cvrčkovi.

V prázdninových měsících, tedy v červenci a srpnu, většina televizních kanálů omezuje vysílání svých originálních a premiérových pořadů a odkazují dětské diváky především na reprízy. „Snížení objemu zajímavého obsahu přes letní okurkovou sezónu vnímáme, a přes prázdniny proto rozšiřujeme naši knihovnu seriálů o desítky pořadů. Seriály budou z oblíbených dětských kanálů: Cartoon Network, Disney Channel, JimJam, Megamax, Minimax, Nick Jr. i Nickelodeon. Seriály jsou dostupné až šest měsíců od vysílání, takže děti budou moci sledovat své oblíbené hrdiny od Maskovaného kocoura až po Raketové holky třeba na cestách nebo i na dovolené v zahraničí. Rodičům tak usnadníme třeba letní cestu k moři,“ dodává  Tovarňák.

Disney spustí novou videotéku

I přes oblibu internetových televizí zejména u starších dětí a náctiletých silně rezonují streamovací služby typu Netflix či HBO Go. Hráčům na tomto poli ale nyní vyrostla silná konkurence v podobě blížícího se spuštění Disney Play, oficiální internetové videopůjčovny studia Disney. Obdobnou službu poté chystá i studio WarnerMedia. „Pro řadu lidí je ale pohodlnější mít co největší nabídku na jednom místě, nikoliv roztroušenou po několika různých službách. A to je přesně to, co jim službou Kuki chceme dopřát,“ vyjádřil se k této otázce Vladimír Tovarňák.

-reklama-