Kdo měl doma tenhle kanál, měl u televize narváno a sousedy přilepené na kukátku. Dnes tahle stanice bojuje o přežití
Některé televizní stanice byly svého času symbolem prestiže. Stačilo, aby je měl někdo k dispozici. Z obýváku se okamžitě stal malý kulturní sál pro sousedy, příbuzné i známé. Dnes se ale mediální prostředí mění rychleji než kdykoli předtím a kdysi výjimečné značky nyní čelí realitě digitální doby. Streamování, fragmentace sledovanosti a konkurenční boj o každého diváka.
Dnes už není nutné sedět u televize a čekat, co odvysílá. Přesto však existuje značka, která v Česku provází domácnosti téměř tři dekády. Přinesla prémiový obsah v době, kdy to nebylo samozřejmostí a nastavila měřítka kvality, která inspirovala i konkurenci. Rok 2025 však ukazuje, že televizní prostředí se nenávratně mění. Prémiové kanály, které kdysi symbolizovaly luxusní alternativu k běžnému vysílání, dnes hledají nové způsoby, jak se udržet na vrcholu. A jak obstát tam, kde rozhoduje předplatné, exkluzivní tituly a personalizace obsahu skrze algoritmy.
Od symbolu prestiže ke každodennosti
V 90. letech a na přelomu tisíciletí patřila stanice HBO k nejexkluzivnějším televizním možnostem pro české diváky. Dostupná byla pouze přes satelit a kabelové operátory, a to často za vyšší poplatky. Pro mnoho domácností se tak jednalo o něco, co měli k dispozici jen ti privilegovaní.
Prémiová pozice stanice HBO se opírala o hollywoodské premiéry, vlastní zpravodajské bloky a později o výrazné seriálové tituly. Postupem času se stala plnohodnotnou součástí placené televizní nabídky a eventuálně navázala i příchodem vlastní streamovací platformy HBO Max. Tím rozšířila dosah a nabídku obsahu mimo klasické vysílací schéma.
Přestože se tato značka dávno stala mainstreamem, historie jejího působení je dodnes spojována s průkopnickou rolí prémiové televize. A také s vypěstováním renomé, které u části publika přetrvává až do dnešních dní.

Proměna tržního prostředí v datech
Do roku 2024 vykazovala společnost Warner Bros. Discovery dlouhodobý růst příjmů z předplatného na českém trhu. To souviselo s rozvojem online služby, ale i s působením na celé středoevropské scéně. V roce 2024 společnost například oznámila nárůst tržeb a posílení strategického zaměření na vlastní seriálovou tvorbu.
Mezi lety 2023 až 2025 však došlo i k zásadním strukturálním změnám v poskytování prémiového obsahu. Konkurence v podobě lokálních streamovacích služeb a globálních platforem přesměrovala část diváků. Příjmy klasických televizních kanálů tak začaly růst pomaleji než dříve nebo dokonce stagnovat.
Do toho vstoupila i proměna distribuční strategie. Od října 2025 prošly sesterské stanice HBO 2 a HBO 3 v Česku zásadní distribuční proměnou. Lokální kanál nahradily mezinárodní verze doplněné o více jazyků. Tento krok znamenal sjednocení vysílání v regionu, ale zároveň načrtnul směr, kterým se společnost chce nadále ubírat. Efektivnější provoz a propojení jednotlivých evropských trhů.

Sledovanost, distribuce a nové výzvy
Největší výzvou současnosti je rozpad diváckého chování. Zatímco dříve lidé sledovali televizi v konkrétní časy, dnes rozhodují algoritmy, doporučující systémy a osobní preference. Konkurence prémiových kanálů s globálními streamovacími giganty je zásadní. Diváci mají na výběr z více kvalitních titulů než kdykoli v minulosti.
Přesto si značka HBO udržuje stabilní pozici v segmentu předplatného a podle dat z českého trhu je stále jedním z výrazných hráčů v oblasti placeného obsahu. Zároveň ale platí, že část publika, která si v minulosti pořizovala kabelové balíčky kvůli prémiovým stanicím, dnes preferuje pouze digitální nabídky.
Aktuální krok s mezinárodními verzemi kanálů tak odráží jak snahu o optimalizaci nákladů, tak snahu o posílení obsahového portfolia pro více zemí najednou. Z pohledu diváka je klíčové, že všechny lokalizované prvky zůstanou zachovány. A také to, že jádro nabídky stále tvoří kvalitní seriálová a filmová tvorba, která je se značkou dodnes spojená.

 
                                                                     Sledovat v Google Zprávách
    Sledovat v Google Zprávách
   
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                    