Nejstrašidelnější hračka roku 2025 ovládne kina: Filmaři ucítili zlatý důl a předpovídají globální hysterii
Své místo a popularitu ve společnosti mají už nějakou dobu, ale tohle tady ještě nebylo. Známé světové panenky se totiž objeví ve filmu. Práva na filmové zpracování získala společnost Sony Pictures a zamýšlí s panenkami vytvořit rovnou celovečerní snímek, nebo rovnou sérii filmů.
Většina z vás odhadla správně, že mam na mysli panenky Labubu. Právě o nich se totiž v kontextu budoucího filmu diskutuje. Prozatím se ale jedná o velmi ranou fázi projektu a společnost Sony Pictures doposud nezveřejnila žádné oficiální vyjádření k tomuto tématu.
Každý chce mít Labubu
Figurku Labubu navrhl hongkongský umělec žijící v Evropě, Kasing Lung, ale původně ji vytvořila společnost How2Work jako součást řady figurek monster. V roce 2019 se však její výroba a prodej dostaly do popředí, když ji převzal čínský maloobchodní řetězec Pop Mart.
Ze začátku ovládly tyto hračky zejména trhy jihovýchodní Asie, než se dostaly do Evropy. Nyní zisky Pop Martu údajně vyšplhaly začátkem roku o 350 procent a poukazuje také na to, že přes 40 procent jeho tržeb nyní pochází ze zahraničí.

Rychlý nárůst popularity
Ačkoliv jsou panenky na trhu již 10 let, jejich popularita extrémně narostla v předchozích měsících a nadále pokračuje. Staly se jakýmsi trendem a mít je chce téměř každý. Hlavním momentem propuknutí Labubu šílenství bylo zveřejnění panenky na sociálních sítích členky hudební skupiny Blackpink, Lisy. Ta pak řekla v rozhovoru pro Teen Vogue: „Labubu je moje dítě.“
Nepatří k jediné celebritě, které si panenky zamilovaly. Spatřen s nimi byl dokonce i známý hráč NBA Dillon Brooks, když přicházel na zápas play-off. Následně v jednom z rozhovorů řekl: „Líbí se mi Labubu. Mám jich asi čtyři.“
Panenky ve světě sběratelů
Produkt je také známý svou jedinečnou formou prodeje, kdy při nákupu takzvaných slepých krabiček (anglicky blind box) člověk neví, kterou panenku dostane. I v tom spočívá strategie značky Pop Mart, která panenky prodává, aby byl zákazník při koupi překvapen.
Na druhou stranu toto překvapení vedlo k rozvoji trhu mezi sběrateli. Některé figurky se tak prodávají za vysoké ceny, protože si je nelze přímo koupit od oficiální značky, a tím získávají i sběratelskou hodnotu.

Hraná verze filmu, nebo animovaná?
Prozatím není známo, zda se film představí v animované, nebo hrané verzi. A také k němu není přiřazen žádný tvůrce. Pro Sony Pictures je to ale skvělá příležitost po předchozích letech, kdy se společnosti zas až tak nedařilo.
Sony není jediným studiem, které se do filmů na základě hraček pustilo. Už v minulosti se na filmových obrazovkách objevily snímky například od Studia New Line Cinema a Warner Bros., kteří společně vytvořili film Hello Kitty.
Velkým úspěchem byl i film Lego příběh, uvedený v roce 2014, který byl pravděpodobně jednou z prvních hraček, kterým byl věnován film. Snímek sklidil velký úspěch a celosvětově vydělal přes 460 milionů dolarů.
Ať už jste fanoušci Labubu, nebo vás tato značka, podobně jako mě, příliš neoslovila, vůbec to nevadí. Možná nás film příjemně překvapí a Sony Pictures přijde s něčím jedinečným. A pokud ne, alespoň si budeme moct upřímně říct, jestli to stálo za to.

Sledovat v Google Zprávách