V Česku se s tímhle filmem stalo něco, co tu ještě nebylo. Ani Zdeněk Troška by to lépe nevymyslel
Před kinem se tvořily fronty, sály byly beznadějně vyprodané a návštěvnost rekordní. V Česku se odehrála událost, která všechny překvapila. Někteří recenzenti dokonce neváhali zavtipkovat, že ani sám Zdeněk Troška by to tak dobře nevymyslel.
Vždy, když se chystá nějaká velkolepá filmová premiéra, to zkrátka každý pozná. Všude se objevují reklamy, upoutávky a příchozí novinky jsou cítit ve vzduchu. Ještě když se k tomu přidají příspěvky na sociálních sítích a trailery na YouTube, je všem jasné, že přichází něco velkého. Většinou se z těchto příspěvků dozvíte také datum premiéry. Na některé novinky přijde do kina jen hrstka lidí, na jiné se nahrnou statisíce diváků.

Není tomu tak dávno
Dva roky zpátky, tedy v roce 2023, byl do kin uveden snímek, který zboural všechna dosavadní měřítka návštěvnosti. Jen během tří dnů se z filmu stál fenomén, na který pracovníci kina a návštěvníci asi jen tak nezapomenou. Lidé na film stáli fronty, aby se do sálu vůbec dostali. Ty byly pochopitelně narvané k prasknutí, i když vlastně nikdo pořádně nevěděl, co od filmu má čekat. Spousta vstupenek byla zároveň prodána v předprodeji.
Na začátku byl film zahalen do roucha tajemství. Nikdo nevěděl, o čem to bude, kdo všechno se ve filmu objeví nebo jak úspěšný samotný snímek bude. I přesto se na něj hrnuly davy zvědavých lidí. Bylo jasné, že to nebude nic obyčejného, žádná pohádka nebo přehnané drama. Tohle měl být podle všeho projekt, který se vymyká všem zvyklostem, které naše filmy doposud měly. A skutečně tomu tak bylo. Jeho úspěch byl k nezastavení.
Drama nebo horor? Nečekejte nic z toho
Nebyl to jen tak ledajaký film, ale směs reality show, krimi a akční komedie. Divákům byl ve sto minutách naservírován příběh, který se spojoval s možností vyhrát 22 milionů korun. Možnost vyhrát měl prakticky každý, což pochopitelně všechny zaujalo. Možná už vás napadá, že film, o kterém je řeč, je ONEMANSHOW: The movie.
Film od oblíbeného a známého českého komika Kazmy, který několikrát ve svých shows předvedl nemožné. Podobně to bylo i v tomto snímku. „Unikátní film mění dosud zaběhnutá pravidla kinematografie a jako jediný na světě bere diváky za hranice filmového plátna do opravdové reality,” doplňuje csfd.cz.
Kazma a jeho tým na filmu podle všeho pracovali více než čtyři roky a celý projekt byl přísně tajný. Snaha o vytvoření velkolepé novinky se vyplatila. Za první víkend trhl rekord v počtu návštěvníků. Za tuto krátkou dobu vidělo v kinech tento film více než 290 tisíc návštěvníků. Celkem bylo za tuto dobu utrženo přes 50 milionů korun, což z něj dělá nejvýdělečnější a nejúspěšnější snímek za 1. víkend. Rekordní je také počet vstupenek prodaných v předprodeji.

Co stojí za úspěchy?
Za úspěchem Kazmova projektu stojí pravděpodobně kombinace několika faktorů. V první řadě je to kontroverzní styl, jakým celý film pojal. Něco takového skutečně nemělo v české kinematografii obdoby. Zároveň se o samotném filmu nemluvilo jako o filmu, ale spíše o zážitku, který diváka vtáhne. Všichni o tom mluvili, diskutovali a probírali soutěž, která za filmovou novinkou stála.
Řada lidí do kina šla hlavně kvůli samotnému Kazmovi, který na dlouhou dobu zmizel ze scény. Chtěli zjistit, za čím stojí Kazma teď a co nového chystá. Výsledkem čtyřletého snažení byla atmosféra, která diváky pohltila, a kterou česká kina snad nezažila. Snímek se zapsal do historie českého filmu – a to už mu nikdo jen tak nevezme.
Zdroje: csfd.cz, en.wikipedia.org, echo24.cz